Nypremiär för Eric Ericsons galna brev på Unga Dramaten

Den 3 september har Unga Dramatens bejublade föreställning Brev från Eric Ericson nypremiär. Föreställningen blev en stor press- och publiksuccé vid premiären i april 2011 och har spelat för utsålda hus hela våren.

Eric Ericson är mest känd för sin bok Brev till samhället som snabbt blev något av en modern humorklassiker. Hans absurda brev till myndigheter och företag, som ofta svarade skrattretande korrekt, har sålt i över 100 000 exemplar.

I Unga Dramatens foajé på Elverket pågår också en utställning med Eric Ericsons texter och bilder. Ericson har prytt såväl bord som dörrar och pelare med figurer och kommentarer.

Pressröster:

"Måste ses" Expressen

"Var det länge sedan du fick skratta? Ila i så fall till Elverket"<http://bit.ly/i01shq> DN

"…en fantastisk pjäs. Magnifik i såväl scenografi, skådespeleri och manus" Teaterstockholm

"…det är roligt, vackert och helt crazy!" <http://bit.ly/oTpCE6> Kulturnytt

Medverkande: Thérèse Brunnander, Filip Alexanderson, Sanna Sundqvist Skriven av Eric Ericson Regi och dramatisering Ellen Lamm Scenografi och kostym Daniel Åkerström-Steen Ljus Torben Lendorph Koreografi Aleksandra Czarnecki Plaude Peruk & mask Lena Bouic-Wrange Från 15 år

Läs mer om föreställningen på www.dramaten.se

För mer information kontakta:
Lisa Skoog
presskontakt Unga Dramaten
tel: 070-372 61 29
lisa.skoog@dramaten.se

Taggar:

Om oss

Unga Dramaten riktar sig till barn, ungdomar och ibland en ung vuxen publik. Vi gestaltar och tar pulsen på unga människors verklighet, drömmar, fantasier och möjligheter i dagens samhälle. Kort och gott hur det är att vara ung idag. Vi arbetar med såväl nyskriven svensk dramatik, som klassiker i nytolkning och gränsöverskridande dansteaterprojekt.