Storslam igen för Unibail-Rodamco i ”Stockholmarnas favoritcentrum 2016”

Report this content

Unibail-Rodamco blev åter igen den stora vinnaren i Evimetrix årliga undersökning Stockholmarnas favoritcentrum. Täby Centrum och Mall of Scandinavia vann första och andra plats i en otroligt jämn undersökning. Enbart ett poäng skilde de båda centrumen åt när Täby Centrum fick bemärkelsen ”Stockholmarnas favoritcentrum 2016”.

Evimetrix årliga undersökning baserar sig på branschens Nöjd Kund Index (NKI), där 50 av Stockholm läns köpcentrum, handelsplatser, och gallerior bedöms av 1800 personer i elva kategorier. Fyra av Unibail-Rodamcos köpcentrum i Stockholm blev nominerade i undersökningen och Täby Centrum och Mall of Scandinavia blev topplacerade i ett flertal kategorier.

Täby Centrum har länge varit bland Stockholmares favoritcentrum och har tidigare vunnit priset flera år i rad genom att utmärka sig med sin fyrstjärniga service och sitt starka butiksutbud. I årets undersökning vinner centrumet flera kategorier från butikmix till trivsamhet, och det prestigefulla Stockholmarnas favoritcentrum.

Med en poängs skillnad kom Mall of Scandinavia på andra plats. Det är ett riktigt erkännande för centrumet som på bara ett år har gått från nykomling till ett av Stockholms topplacerade köpcentrum, och med det kunnat konkurrera med väletablerade och omtyckta aktörer på marknaden.

Nacka Forum uppmärksammades som ett av de tre bästa regioncentrumen och Solna Centrum var bland de tre bästa i stadsdelscentrumkategorin.

‒ Konsumenterna älskar våra köpcentrum för att de erbjuder mycket mer än bara shopping, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco. De här utmärkelserna betyder så mycket just för att det är våra besökare som tyckt till.

För mer information, vänligen kontakta:
Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco
+46 (0)73 350 60 10, lars-ake.tollemark@unibail-rodamco.com

Amelie Argenti, Communication Manager Nordic, Unibail-Rodamco
+46 (0)76 525 56 06, amelie.argenti@unibail-rodamco.com

*Om undersökningen Stockholmarnas favoritcentrum
Undersökning Stockholmarnas favoritcentrum görs bland konsumenter sedan 1995. 1800 respondenter har svarat på frågor om 50 centrumanläggningar. De anläggningar en respondent säger sig besöka mer frekvent har det ställts djupare frågor om. Frågorna rör helhetsbetyg, huruvida centrumet lever upp till förväntningar samt hur nära centrumet kommer respondentens syn på ett idealcentrum. Svaren ger en sammanvägt Nöjd Kund Index, NKI, för varje centrum. Undersökningen utförs av Evimetrix. För mer information, vänligen besök evimetrix.se

About Unibail-Rodamco
Created in 1968, Unibail-Rodamco SE is Europe’s largest listed commercial property company, with a presence in 12 EU  countries, and a portfolio of assets valued at €35.7 billion as of June 30, 2015. As an integrated operator, investor and developer, the Group aims to cover the whole of the real estate value creation chain. With the support of its 2,085 professionals, Unibail-Rodamco applies those skills to highly specialized market segments such as large shopping centers in major European  cities and large offices and convention & exhibition centers in the Paris region.
The Group distinguishes itself through its focus on the highest architectural, city planning and environmental standards. Its long term approach and sustainable vision focuses on the development or redevelopment of outstanding places to shop, work and relax. Its commitment to environmental, economic and social sustainability has been recognized by inclusion in the DJSI (World and Europe), FTSE4Good and STOXX Global ESG Leaders indexes.
The Group is a member of the CAC 40, AEX 25 and EuroSTOXX 50 indices. It benefits from an A rating from Standard & Poor's and Fitch Ratings. For more information, please visit our website: www.unibail-rodamco.com

Taggar: