Idolseger för Segerdahl enligt oddsen

Tretton sångtalanger gör upp om segern, och i slutändan ett skivkontrakt, när Idol 2018 rullar igång på allvar med den första fredagsfinalen. Enligt oddsen är det den unge sångfågeln William Segerdahl som kommer sopa banan med konkurrenterna. Närmast att utmana är enligt spelarna Ambér Flores och Bragi Bergsson.

Efter en sedvanligt lång auditiongallring är det ikväll dags för höstens första fredagsfinal i Idol. William Segerdahl väntas kamma hem tävlingen i stor stil, den unge talangen spelas till oddset 1.75. De främsta utmanarna Ambér Flores och Bragi Bergsson står i oddset 8.00.

– Det är mycket kul att det äntligen är dags för fredagsfinal. Förra veckan chockade ju Per Lernström tittarna då han gav William Strid beskedet att han fick den trettonde finalplatsen. Vi får se om Per o co kommer ha några överraskningar även ikväll. Apropå överraskningar så skulle det vara en jätteskräll om någon av topptrion åker ur ikväll, särskilt segertippade Segerdahl, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

I botten av oddslistan kämpar Vanja Engström och Tua Selge om att få vara kvar i tävlingen, bägge två spelas till oddset 26 gånger pengarna. Även William Strid, som blev den trettonde och sista deltagaren till fredagsfinalerna ser ut att få det tufft att vinna tävlingen (16.00)

Unibets odds på Idol 2018:

Vinnare
William Segerdahl 1.75
Ambér Flores 8.00
Bragi Bergsson 8.00
Kadiatou Holm Keita 10.00
Maximilian Bergstrand 10.00
Sebastian Walldén 10.00
Nathalie Brydolf 14.00
William Strid 16.00
Ki Soe 18.00