Jon-Henrik Fjällgren och Rebecka Karlsson direkt till final

Enligt oddsen från Unibet kommer Jon-Henrik Fjällgren att sopa banan med de övriga Melloartisterna i Leksand på lördag.  Den andra finalbiljetten tippas gå till Rebecka Karlsson, medan Dolly Style, Lina Hedlund och Martin Stenmarck får göra upp de två platserna i Andra chansen.

Jon-Henrik Fjällgren och Rebecka Karlsson ligger just nu klart bäst till i Unibets oddslista över vilka artister som kniper de två finalbiljetterna i Leksand.

– Både Jon-Henrik Fjällgren och Rebecka Karlsson har stärkt sina odds under de senaste dagarna och är nu de solklara finalfavoriterna. Kampen om de två platserna i Andra chansen ser däremot ut att bli en helt öppen historia, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Dolly Style har lämnat oddslistans jumboplacering och ligger nu på en delad tredjeplats tillsammans med Lina Hedlund och Martin Stenmarck. Lina Hedlund ställer upp i Melodifestivalen för sjätte gången. Hon har tidigare tävlat med systern Hanna Hedlund, som soloartist, och som en av medlemmarna i Alcazar. Linas svåger, Martin Stenmarck, har också en stor portion Mellorutin. 2005 vann Martin Melodifestivalen med låten ”Las Vegas”. Han var också med 2014 och 2016, men lyckades då inte ta sig till final.

I botten av oddslistan återfinns debutanterna ”The Lovers Of Valdaro” och den före detta FO&O-medlemmen Omar Rudberg. För Omars tidigare bandkollega Oscar Enestad slutade Melloäventyret med en snöplig sistaplats i Malmö. Enligt oddsen ser det ut som att Omar kan gå samma öde till mötes.

Unibets odds på Melodifestivalens tredje deltävling i Leksand

Vilka artister går direkt till finalen?
Jon-Henrik Fjällgren 1.12
Rebecka Karlsson 1.85
Dolly Style 4.50
Lina Hedlund 4.50
Martin Stenmarck 4.50
The Lovers Of Valdaro 6.25
Omar Rudberg 6.50

Fakta om Unibets odds på Melodifestivalen
Unibets odds på Melodifestivalen har varit otroligt träffsäkra genom åren. Inför de senaste 16 årens finaler (2003 till 2018) har oddsen prickat in vinnaren hela 13 gånger. De tre plumparna i protokollet är från 2005, 2013 och 2017 då Martin Stenmark, Robin Stjernberg och Robin Bengtsson stod som slutsegrare. Oddsen pekade då istället på Nanne Grönvall, Yohio och Nano. Samtliga dessa tre artister fick dock flest tittarröster, men de internationella jurygrupperna ville annorlunda.

Alla odds på Melodifestivalen: https://www.unibet.se/betting#filter/tv___novelty/sweden/melodifestivalen/1005153418

Henrik Holm, spelexpert på Unibet, 070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com