MMA- stjärnan Alexander Gustafsson håller eget program i Radio1

Alexander ”The Mauler” Gustafsson, Sveriges största och mest framgångsrika MMA-utövare genom tiderna tar plats i etern. Den 11 september samt 16 oktober kommer han att gästspela och få ett eget program i pratradiokanalen Radio1. Programmet, som pågår mellan klockan 18-19, kommer framförallt att handla om MMA och UFC.

Med Alexander Gustafsson får vi en ny röst och också en unik inblick i MMA- och UFC-världen som börjar växa sig riktigt stor. Alexander Gustafsson blir ett perfekt tillskott till Radio1, säger Stefan Halvardsson, programchef Radio1, MTG Radio.

Bakom initiativet står spelbolaget Unibet som Alexander Gustafsson är ambassadör för. Tanken är att Alexander, med sina 12 500 följare på Twitter och 4 400 fans på Facebook, ska bli ännu ett dragplåster till Radio1 och en chans för fansen att komma närmare Alexander. Programmet kommer att satsa stort på lyssnarmedverkan via sociala medier och lyssnare kommer även att ha chansen att kunna ringa in och prata med- och ställa frågor direkt till Alexander Gustafsson.

– Programmet går väldigt bra och vi märker att det är uppskattat bland en väldigt bred publik. Som ett roligt tillskott kommer nu Alexander Gustafsson, en fantastisk profil och ambassadör för såväl MMA som för Unibet, att leda ett program, säger Jonas Nilsson, pr-chef på Unibet.

Alexander Gustafssons nästa match är under UFC Fox 5 i Seattle, USA den 8:e december. Där ställs han mot Mauricio ”Shogun” Rua och en eventuell vinst kommer med all sannolikhet att resultera i en titelmatch.

– Det känns riktigt roligt att få chansen att prata med mina fans. Jag kommer prata lite inför UFC 152 och självklart berätta lite om min kommande match den 8 december, säger Alexander Gustafsson.

Radio1:
Frekvens: 101,9 Stockholm
Lyssna live på nätet:

För ytterligare information:
Jonas Nilsson, pr-chef, Unibet
Mejl:
jonas.nilsson@unibet.com

Stefan Halvardsson, programchef Radio1, MTG Radio
Mejl:
stefan.halvardsson@mtgradio.com

Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com.  Unibet har över 6,5 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group. Unibet är medlem i EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritanien och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.
Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com