Seger för Ingrosso kan ge klirr i kassan

På lördag är det dags för den stora finalen av Eurovision Song Contest 2018. Cypern och Israel är spelarnas favoriter i den 63:e upplagan av musiktävlingen, som i år avgörs i Lissabon. Svenskhoppet Benjamin Ingrosso är en outsider och spelas till oddset 21 gånger pengarna.

På lördag avslutas den schlagerkarusell som inleddes med de svenska deltävlingarna i mars. Tjugosex deltagare från lika många länder gör upp om den åtråvärda segern och enligt oddsen är det Cypern och Israel som kommer dansa längst i neonskenet.

– Semifinalerna i all ära men huvudnumret är ett spektakel av en helt annan kaliber. Jag ser fram emot en sprakande final med mycket spänning. Dessutom har ju Ingrosso en bra skrällchans så jag tror att Sverige får höra douze points mer än en gång, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Främsta utmanare till Cypern och Israel är Frankrike och Litauen, båda två står i oddset 15.00. Benjamin Ingrosso återfinns lite längre ned i oddslistan och ett spel på den dansante svensken ger 21.00 gånger pengarna.

Vinner Ingrosso går Sverige upp som delad etta i antal totalsegrar, jämte Irland (som har vunnit tävlingen sju gånger). Frankrike har fem segrar och Israel har tre. Oddsfavoriten Cypern samt Litauen har aldrig tidigare kammat hem Eurovision-finalen.

Oddsen på Eurovision:

Albanien 201.0
Serbien 201.0
Storbritannien 251.0

Se uppdaterade odds här: https://se.unibet.com/betting#filter/tv___novelty/1004524244

Henrik Holm, spelexpert, 070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com