Tom Brady blir historisk på söndag enligt oddsen

På söndag är det dags för den 53:e upplagan av Super Bowl på Mercedes-Benz Stadium i Atlanta. Los Angeles Rams möter femfaldiga mästarna New England Patriots. Och enligt oddsen kommer Patriots tangera Pittsburgh Steelers rekord i antal Super Bowl-vinster efter nattens batalj.

– Bill Belichick har verkligen lett Patriots genom en dynasti, och det är oerhört imponerande att de fortfarande håller en hög, jämn nivå. Los Angeles Rams har imponerat under hela säsongen och kommer inte göra det enkelt för Patriots, det kommer garanterat bli en minnesvärd final, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Ett spel på att Patriots kammar hem sin sjätte Super Bowl-inteckning står i oddset 1.73, att jämföra med Rams som spelas till 2.18 gånger pengarna.

Tom Brady ser inte bara ut att få ytterligare en ring till samlingen, han är dessutom oddsfavorit till att bli utsedd till MVP (2.10). Att legendaren lägger skorna på hyllan efter matchen är däremot inte troligt enligt Unibets spelare (17.00).

– Det hade onekligen varit filmiskt om Brady blir ensam på titeltronen, blir utsedd till MVP och därefter meddelar sin pensionering. Men det är alltså inte särskilt troligt enligt oddsen, och är man fortfarande på en så pass hög nivå sportsligt kan man ju förstå ifall han vill köra på ytterligare ett år, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Unibets odds på Super Bowl:

Vinnare
Los Angeles Rams – New England Patriots
2.18 – 1.73

MVP
Tom Brady 2.10
Jared Goff 3.00

Todd Gurley 13.00
Aaron Donald 15.00
Sony Michel 17.00
C.J Anderson 23.00

Julian Edelman 29.00