Unibet lanserar VM-satsningen ”Allt utom matchen”

I början av året sökte spelbolaget Unibet efter kandidater till ”Världens bästa sommarjobb”, och nu står det klart att det blir den fotbollstokige stockholmaren Andreas Landin som får åka till Ryssland för att bevaka fotbolls-VM för Unibets räkning. Via programkonceptet ”Allt utom matchen” kommer Andreas ge svenskarna dagligt innehåll från mästerskapets alla vrår.

”Allt utom matchen” är ett programkoncept som ska ge tittarna en alternativ och annorlunda inblick i sommarens stora mästerskap. Programmet kommer sändas på Facebook- och Instagram, och tanken är att Andreas ska bevaka allt som händer i Ryssland, utanför de kritade linjerna.

– Det är väldigt kul att äntligen få presentera Andreas för det svenska folket. Från och med idag kan man följa hans upptåg på Facebook och Instagram, och jag vågar lova att det här är något utöver den vanliga mästerskapsrapporteringen, säger Anders Falk, projektledare för ”Allt utom matchen” på Unibet.

Gått i ”influencerskola”
För att på bästa sätt förbereda sig inför fotbollsfesten har Andreas under våren försökt lära sig ryska och gått i influencerskola hos Petra Tungården, en av Sveriges mest framträdande influencers.

Under måndagen den 11 juni smyglanseras ”Allt utom matchen” med korta videos där Petra Tungården ger Andreas användbara tips för hur man maximerar sitt innehåll. Under veckan kommer även Andreas försök att lära sig ryska släppas på Facebook och Instagram, med användbara tips för alla supportrar som ska till Ryssland.

Förutom att få vara med och ta tempen på fotbollsfesten i Ryssland innebär Andreas tjänst att han får hänga med Unibets ambassadör Glenn Hysén.

– Vilken turgubbe alltså. Det här jobbet hade man ju inte tackat nej till. Det ska bli riktigt kul att följa Andreas, och jag vill passa på att meddela att han och jag kommer ha en del galna grejer för oss i Ryssland. Gillar man att skratta bör man inte missa detta, säger Glenn Hysén, ambassadör för Unibet.

Här följer du ”Allt utom matchen”:

Facebook: https://www.facebook.com/AlltUtomMatchen/

Instagram: https://www.instagram.com/allt_utom_matchen/

Anders Falk, projektledare för ”Allt utom matchen”, 070-875 39 42, anders.falk@kindredgroup.com