Unibet värvar Alexander ”The Mauler” Gustafsson

Spelbolaget Unibet har inlett ett sponsoravtal med den svenska MMA-stjärnan Alexander ”The Mauler” Gustafsson som tävlar i Ultimate Fighting Championship (UFC). Alexander kommer att synas i hela Unibets marknadsmix. Framför allt inom sociala medier.

– Alexander är en världsstjärna i sporten och en väldigt bra ambassadör för MMA och UFC. Samarbetet med honom kommer betyda mycket för Unibet och det ger oss möjlighet att nå ut till en helt ny publik som fått upp ögonen för betting, säger Jonas Nilsson, pr-chef på Unibet.

Unibets ambition är att vara det självklara valet för spel på MMA och UFC. Alexander kommer att bli en viktig del i den satsningen och han kommer att finnas med i spelbolagets kommunikation kring kampsport på flera plan. En del i strategin är att bygga Alexanders och Unibets varumärke med hjälp av sociala medier.

– Att få ut sina ambassadörer online är ett vinnande koncept för båda parter. Sponsring är kommunikation via människors intresse och de sociala medierna har skapat fina förutsättningar för en givande dialog med målgruppen. Det vet vi av erfarenhet, säger Jonas Nilsson.

Alexander, som är Main Event på UFC-galan den 14 april i Globen, är också förväntansfull.

– Jag ser fram emot att börja jobba med Unibet. Jag gillar varumärket och deras attityd samtidigt som samarbetet möjliggör min satsning - att bli bäst i världen. Nu kan jag fokusera ännu mer på min träning och de förberedelser som krävs för att lyckas. Med Unibets hjälp kommer jag bli bäst i min sport, säger Alexander Gustafsson.

Pr–byrån Cohn & Wolfe har uppdraget att bygga Alexander Gustafssons och Unibets varumärke i de sociala medierna.

Arbetsgrupp
Unibet: Jonas Nilsson, pr-chef
Cohn & Wolfe: Joel Pallvik, projektledare
Cohn & Wolfe: Robert Carlsson, konsult

För mer information: Jonas Nilsson, PR-chef, Unibet, 0702-932345, jonas.nilsson@unibet.com

Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com.  Unibet har över 5,7 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group. Unibet är medlem i EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritanien och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.
Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com

Om oss

Om UnibetUnibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterat på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 11 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 20 miljoner kunder. Kindred Group är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och granskad och certifierat av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup