Nordic Choice Hotels är Sveriges hbtq-vänligaste arbetsplats

Fackförbundet Unionen verkar för ett öppet arbetsliv och prisar nu 2016 års hbtq-vänligaste företag – Nordic Choice Hotels. Företaget bedriver ett ambitiöst arbete för lika rättigheter och möjligheter oavsett sexuell läggning, könsidentitet och könsuttryck.

Unionens hbtq-pris har delats ut sedan år 2011 och några av de tidigare vinnarna är Sodexo, Ving och Systembolaget.

– Lika rättigheter och möjligheter liksom rätten att vara sig själv på jobbet är fackliga kärnfrågor, säger Peter Hellberg, Unionens 1:e vice ordförande. Genom att dela ut detta pris vill vi lyfta goda och lärande exempel som kan inspirera andra att arbeta för ett inkluderande och öppet arbetsliv.

– Det här är ett pris som värderas högt och jag är otroligt stolt och glad å Nordic Choice Hotels vägnar. Ett öppet och inkluderande arbetsklimat främjar trivsel, hälsa och arbetsglädje och är något jag vet många av våra medarbetare verkligen brinner för, däribland jag själv. Jag är väldigt tacksam för att vårt arbete blir uppmärksammat och speciellt då det är en av våra egna medarbetare som har nominerat oss till priset, säger Petter Stordalen, ägare och styrelseordförande i Nordic Choice Hotels.

Tid: Onsdag 27 juli från klockan 21:15.

Plats: Stora scenen, Pride Park, Östermalms IP.

Pressjour: 08-504 151 00, pressekreterare: Johan Forsberg, 072-586 75 48, johan.forsberg@unionen.se, likabehandlingsexpert: Peter Tai Christensen, 072-568 54 33, peter-tai.christensen@unionen.se, pressansvarig Unionen region Stockholm: Viola Zabeti, 072-586 75 02, viola.zabeti@unionen.se.

Unionen är Sveriges största fackförbund på den privata arbetsmarknaden och landets största tjänstemannaförbund med drygt 620 000 medlemmar. Följ oss på www.unionen.se – www.twitter.com/unionen – www.unionenopinion.se

Unionen vill se ett arbetsliv som genomsyras av respekten för alla människors lika värde och rättigheter och arbetsplatser där alla har möjlighet att vara sig själva oavsett könsidentitet, könsuttryck och sexuell läggning.