Unionen prisar Sveriges mest föräldravänliga arbetsplats

Välkommen på lunchseminarium och utdelning av Guldnappen 2016

Guldnappen är Unionens pris till en arbetsplats som på ett föredömligt sätt underlättar för sina anställda att förena arbete och karriär med ett aktivt föräldraskap. Föräldraskapet får olika konsekvenser för kvinnor och män. Kvinnor går tillexempel oftare ner i arbetstid under barnens första levnadsår och är föräldralediga i större omfattning. Vad innebär det för kvinnors respektive mäns möjligheter i arbetslivet?

På seminariet presenterar Unionens likabehandlingsexpert Peter Tai Christensen undersökningen Föräldravänligt arbetsliv - om framgångsfaktorer och förbättringsbehov i arbetet för ett föräldravänligt arbetsliv. Unionens förbundsordförande Martin Linder delar ut priset Guldnappen 2016. Programledaren och journalisten Annika Jankell intervjuar därefter årets vinnare om vägen till en föräldravänlig arbetsplats. Vad är framgångsreceptet?

När: onsdagen den 24 februari kl. 12.00-12.45. Lunch från kl. 11.30.
Var: Scandic Anglais, Humlegårdsgatan 23, Stockholm (t-bana Östermalmstorg).
Hur: OSA gärna till event@unionen.se. Ange specialkost i samband med anmälan.

Välkommen!

Pressjour tel 08-504 151 00, tf presschef: Jennie Zetterström, 0709-188 198, jennie.zetterstrom@unionen.se, pressekreterare: Johan Forsberg, 072-586 75 48, johan.forsberg@unionen.se

Unionen är Sveriges största fackförbund på den privata arbetsmarknaden och landets största tjänstemannaförbund med drygt 620 000 medlemmar. Följ oss på www.unionen.se – www.twitter.com/unionen – www.unionenopinion.se