Unionens arbetsmiljöbarometer 10 år

Hur mår de privatanställda tjänstemännen på jobbet? Hur fungerar det förebyggande arbetsmiljöarbetet? Vad behöver göras för att förbättra arbetsmiljön? Unionens 7 500 arbetsmiljöombud har en unik insikt om arbetsmiljön runt om i Sverige.

I år fyller arbetsmiljöbarometern 10 år. Det uppmärksammar vi genom en debatt om parternas och samhällets ansvar kring arbetsrelaterad hälsa och psykisk ohälsa.

Medverkar gör Martin Linder , förbundsordförande Unionen, Irene Wennemo , statssekreterare Arbetsmarknadsdepartementet, Carina Lindfelt , avdelningschef Arbetsmarknad Svenskt Näringsliv och Karin Lagerkvist , stabschef avdelning Inspektion Arbetsmiljöverket.  Lars Jederlund leder samtalet. Samtalet inleds med en presentation av årets arbetsmiljöbarometer av Daniel Gullstrand, utredare på Unionen.

När: Fredagen den 9 december kl. 8.30-9.30. Unionen bjuder på frukost från kl. 8.15.
Var: Scandic Continental, Vasagatan 22 (mitt emot centralen), Stockholm
Anmälan:
event@unionen.se . Ange kostönskemål i samband med anmälan.

Pressjour 08-504 151 00, pressekreterare: Gabriel Wernstedt, 072-599 21 44, gabriel.wernstedt@unionen.se

Om oss

Unionen – vi skapar framgång genom utveckling, trygghet och glädje i arbetslivet. Unionen är Sveriges största fackförbund på den privata arbetsmarknaden och landets största tjänstemannaförbund med drygt 620 000 medlemmar och nästan 35 000 förtroendevalda. Följ oss på www.unionen.sewww.twitter.com/unionen – facebook.com/unionensverige – www.unionenopinion.se