• Unionen/

Välkommen till bokrelease: Allt att vinna – från ord till handling för jämställda arbetsplatser

I Unionen tror vi på det goda exemplets makt. Därför har vi valt att ge ut en bok om lärande exempel på framgångsrikt jämställdhetsarbete. I boken berättar företrädare för Boliden, Coca-Cola, IKEA, Polarbröd och Ramböll om respektive företags aktiva och systematiska jämställdhetsarbete. De delar med sig av sina erfarenheter av ett framgångsrikt jämställdhetsarbete och ger exempel på fördelar och vinster som arbetet leder till på individ- arbetsplats- och företagsnivå. Det är Unionens förhoppning att de intervjuade företagen kan inspirera andra företag och organisationer att höja ambitionsnivån i jämställdhetarbetet.

Martin Linder, förbundsordförande Unionen hälsar välkommen. Därefter samtalar författaren till boken Ann-Katrine Roth, E(uro)quality Jämställdhetskonsult AB, med bland andra Pierre Decroix, vd Coca-Cola och Åsa Rundgren, HR-chef Polarbröd.

Samtliga på plats kommer att få boken ”Allt att vinna – från ord till handling för jämställda arbetsplatser” med sig hem.

När: Torsdagen den 26 november kl. 17.30-19.00. Dörrarna öppnas kl. 17.00.
Var: Maskineriet, Nordic Light Hotel, Vasaplan 4, Stockholm (T-centralen).
Hur: osa gärna till
event@unionen.se

Pressjour tel 08-504 151 00 Presschef: Louise Gerdemo Holmgren Mobil: 070-549 79 78, louise.gerdemo.holmgren@unionen.se, pressekreterare: Jennie Zetterström, 0709-188 198, jennie.zetterstrom@unionen.se, Johan Forsberg, 072-586 75 48, johan.forsberg@unionen.se

Unionen är Sveriges största fackförbund på den privata arbetsmarknaden och landets största tjänstemannaförbund med drygt 600 000 medlemmar. Följ oss på www.unionen.se – www.twitter.com/unionen – www.unionenopinion.se