Guld igen till UPC Sverige i internationell reklamtävling

Guld igen till UPC Sverige i internationell reklamtävling UPCs svenska TV-reklam för Internettjänsten chello har vunnit guld i Eurobest 2000, en av Europas största och mest prestigefyllda reklamtävlingar. Av 13 vinnare kom bara en från Sverige - Lowe Brindfors och UPC Sverige AB, som vann för sin reklam på temat "väntan". TV-reklamen består av fyra filmer som handlar om hur livet kan bli enklare med bredband. De sändes under förra året på bland annat TV3 och ZTV. Den senaste filmen "sprutan" finns att se på UPCs hemsida, http://www.upc.se/upc/consumer_Internet.php. Hundratals tävlingsbidrag från reklambyråer i hela Europa bedöms i Eurobest 2000. Alla Sveriges reklambyråer fanns bland annat representerade. Tävlingens jury består av erkända reklammän och kvinnor från Europas största reklambyråer. UPCs reklamkampanjer i Sverige har under det senaste året varit mycket framgångsrika. Förra året fick UPC Sverige AB 5 nomineringar i Cannes - varav ett brons. Reklamkampanjen "slaget om fjärrkontrollen" vann förstpris i Epica. Tidningen Resumé har också vid ett flertal tillfällen uppmärksammat och belönat UPCs kampanjer. Om UPC Sverige: UPC är en ledande bredbandsleverantör till privatpersoner och företag. Mer än 250 000 hushåll är anslutna till UPCs bredbandsnät som med hjälp av fiber/koax-teknik (HFC) erbjuds höghastighets-Internet och TV via egen nätstruktur. Under nästa år planeras även en introduktion av IP-telefoni via bredbandsnätet. Nyligen har UPC även lanserat en ny Internet-tjänst för små och medelstora företag. UPC Sverige AB omsatte 281 miljoner kronor 1999 och har 200 medarbetare (www.upc.se). UPC, United Pan-Europe Communications (www.upccorp.com), med huvudkontor i Amsterdam, är noterat på Nasdaq i USA ("UPCOY") och på börsen i Amsterdam ("UPC"). Företaget finns i 17 länder i Europa och har för närvarande 6,4 miljoner kabel-TV-kunder, 278 000 Internetabonnenter och 365 000 telefonikunder. I Centraleuropa har UPC även 395 000 satellit-TV-kunder. Sammanlagt når UPC mer än 9,7 miljoner hushåll. För ytterligare information: Anders Ahlbeck, Informationsdirektör, UPC Sverige AB Tel: +46 8 578 251 94, +46 709 26 51 94, E-post: anders.ahlbeck@upc.se Kajsa Tirén, Pressekreterare, UPC Sverige AB Tel: +46 8 578 252 49, +46 709 48 52 49, E-post: kajsa.tiren@upc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/05/20010205BIT00880/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/05/20010205BIT00880/bit0002.pdf