Ny marknads- och försäljningsdirektör på UPC Sverige AB

Ny marknads- och försäljningsdirektör på UPC Sverige AB Johan Cederbrant är ny Marknads- och försäljningsdirektör på UPC Sverige AB. Han var tidigare Produktchef för Internet. Marknadsavdelningen och Försäljningsavdelningen på företaget har nyligen slagits samman till en avdelning. På det sättet kan samarbetet mellan marknadsförare och försäljare integreras och effektiviseras. Eva Bolmgren ersätter Johan Cederbrants som Produktchef för Internet, hon har dessutom ansvaret för företagets IP-tjänster. Dessförinnan var hon Produktchef för Telefoni. Länk till bild på Johan Cederbrant: http://www.upc.se/upc/press/images/johan_cederbrant.jpg Om UPC Sverige: UPC är en ledande bredbandsleverantör till privatpersoner och företag. Mer än 250 000 hushåll är anslutna till UPCs bredbandsnät som med hjälp av fiber/koax-teknik (HFC) erbjuds höghastighets-Internet och TV via egen nätstruktur. Under nästa år planeras även en introduktion av IP-telefoni via bredbandsnätet. Nyligen har UPC även lanserat en ny Internet-tjänst för små och medelstora företag. UPC Sverige AB omsatte 281 miljoner kronor 1999 och har 200 medarbetare (www.upc.se). UPC, United Pan-Europe Communications (www.upccorp.com), med huvudkontor i Amsterdam, är noterat på Nasdaq i USA ("UPCOY") och på börsen i Amsterdam ("UPC"). Företaget finns i 17 länder i Europa och har för närvarande 6,4 miljoner kabel-TV-kunder, 278 000 Internetabonnenter och 365 000 telefonikunder. I Centraleuropa har UPC även 395 000 satellit-TV-kunder. Sammanlagt når UPC mer än 9,7 miljoner hushåll. För ytterligare information: Anders Ahlbeck, Informationsdirektör, UPC Sverige AB Tel: 08-578 251 94, 0709-26 51 94, E-post: anders.ahlbeck@upc.se Kajsa Tirén, Pressekreterare, UPC Sverige AB Tel: 08-578 252 49, 0709-48 52 49, E-post: kajsa.tiren@upc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT01560/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT01560/bit0003.pdf