UPC sänder friidrottsgalor direkt i infokanalen

UPC sänder friidrottsgalor direkt i infokanalen Nu sänder UPC Sverige AB några av världens bästa friidrottstävlingar i informationkanalen. Alla idrottsintresserade kan se Energizer EuroSeries- galorna i direktsändning, gratis. Inget abonnenmang hos UPC behövs, det räcker med att fastigheten är ansluten till UPCs bredbandsnät. I Storstockholm finns cirka 250 000 anslutna hushåll. Den första deltävlingen i EuroSeries går av stapeln i Globen i morgon. Då deltar bland andra Kajsa Bergqvist, Erica Johansson, Maria Mutola från Mozambique (OS-guld 800 m) och Noah Ngeny från Kenya (OS-guld 1500 m). Energizer EuroSeries-galorna direktsänds från Birmingham, Gent och Lievin. Sändningarna sker på UPCs informationskanal, plats K9 (203 MHz). Sändningstider för friidrottsgalorna: Söndag 18 februari, kl 15.10-18.20, Birmingham Fredag 23 februari, kl 19.15-21.30, Gent Söndag 25 februari, kl 15.00-18.00, Lievin. På UPCs hemsida, www.upc.se är det möjligt att kontrollera om fastigheten man bor är ansluten till UPCs bredbandsnät. Se startlistorna på www.energizer-euroseries.com. Om UPC Sverige: UPC är en ledande bredbandsleverantör till privatpersoner och företag. Mer än 250 000 hushåll är anslutna till UPCs bredbandsnät som med hjälp av fiber/koax-teknik (HFC) erbjuds höghastighets-Internet och TV via egen nätstruktur. Under nästa år planeras även en introduktion av IP-telefoni via bredbandsnätet. Nyligen har UPC även lanserat en ny Internet-tjänst för små och medelstora företag. UPC Sverige AB omsatte 281 miljoner kronor 1999 och har 200 medarbetare (www.upc.se). UPC, United Pan-Europe Communications (www.upccorp.com), med huvudkontor i Amsterdam, är noterat på Nasdaq i USA ("UPCOY") och på börsen i Amsterdam ("UPC"). Företaget finns i 17 länder i Europa och har för närvarande 6,4 miljoner kabel-TV-kunder, 278 000 Internetabonnenter och 365 000 telefonikunder. I Centraleuropa har UPC även 395 000 satellit-TV-kunder. Sammanlagt når UPC mer än 9,7 miljoner hushåll. För ytterligare information: Anders Ahlbeck, Informationsdirektör, UPC Sverige AB Tel: 08-578 251 94, 0709-26 51 94, E-post: anders.ahlbeck@upc.se Kajsa Tirén, Pressekreterare, UPC Sverige AB Tel: 08-578 252 49, 0709-48 52 49, E-post: kajsa.tiren@upc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/14/20010214BIT01160/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/14/20010214BIT01160/bit0002.pdf