UPC Sveriges VD Ulf Johansson utsedd till årets marknadsförare

UPC Sveriges VD Ulf Johansson utsedd till årets marknadsförare Ulf Johansson VD för UPC Sverige AB har blivit utsedd till årets marknadsförare 2000 av tidningen Info. Sveriges största reklambyråer, annonsförmedlare och branschorganisationer inom reklam och kommunikation har tillsammans deltagit i omröstningen. Tidigare år har Lars Wirén, Vattenfall och Carl Wåreus, McDonalds fått titeln. Ulf Johansson anställdes som marknadsdirektör på UPC Sverige AB (dåvarande StjärnTV) december 1999. Han gick vidare till företagets VD-post i slutet av förra året efter ett mycket framgångsrikt år som ansvarig för UPCs marknadsföring i Sverige. Företaget kan räknas som en av landets största bredbandsleverantörer, med TV och Internettjänster till privatpersoner och företag. - Jag är stolt och positivt överraskad att kunna titulera mig årets marknadsförare säger Ulf Johansson. Mitt mål har varit att skapa känslor hos betraktaren. Att förstå kunden och hitta till hjärtat anser jag är det är det viktigaste inom marknadsföring. UPCs svenska reklamkampanjer har uppmärksammats och belönats både i Sverige och utomlands det senaste året. Förra veckan vann UPC Sverige guld i Eurobest 2000 för sin TV-reklam för chello. Företaget fick 5 nomineringar i Cannes i somras, varav ett brons. Reklamkampanjen "slaget om fjärrkontrollen" vann förstapris i Epica. Dessutom har tidningen Resumé vid ett flertal tillfällen uppmärksammat och belönat UPCs svenska kampanjer. Länk till bild på Ulf Johansson: http://www.upc.se/upc/press/images/ulf_johansson.JPG Om UPC Sverige: UPC är en ledande bredbandsleverantör till privatpersoner och företag. Mer än 250 000 hushåll är anslutna till UPCs bredbandsnät som med hjälp av fiber/koax-teknik (HFC) erbjuds höghastighets-Internet och TV via egen nätstruktur. Under nästa år planeras även en introduktion av IP-telefoni via bredbandsnätet. Nyligen har UPC även lanserat en ny Internet-tjänst för små och medelstora företag. UPC Sverige AB omsatte 281 miljoner kronor 1999 och har 200 medarbetare (www.upc.se). UPC, United Pan-Europe Communications (www.upccorp.com), med huvudkontor i Amsterdam, är noterat på Nasdaq i USA ("UPCOY") och på börsen i Amsterdam ("UPC"). Företaget finns i 17 länder i Europa och har för närvarande 6,4 miljoner kabel-TV-kunder, 278 000 Internetabonnenter och 365 000 telefonikunder. I Centraleuropa har UPC även 395 000 satellit-TV- kunder. Sammanlagt når UPC mer än 9,7 miljoner hushåll. För ytterligare information: Anders Ahlbeck, Informationsdirektör, UPC Sverige AB Tel: 08-578 251 94, 0709-26 51 94, E-post: anders.ahlbeck@upc.se Kajsa Tirén, Pressekreterare, UPC Sverige AB Tel: 08-578 252 49, 0709-48 52 49, E-post: kajsa.tiren@upc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/07/20010207BIT01050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/07/20010207BIT01050/bit0002.pdf