UPC vann månadens kampanj i Resumé

UPC vann månadens kampanj i Resumé UPC Sverige AB och Lowe Brindfors har återigen fått en utmärkelse för en av sina reklamkampanjer. Tidningen Resumé har utsett UPCs svenska julkampanj till vinnare av tävlingen "Månadens kampanj". Juryn, bestående av representanter från olika reklambyråer, hyllade kampanjen för sin stil och lekfullhet. Med glimten i ögat beskrevs på stora affischer hur det kan gå efter en lång julhelg med mycket TV-tittande. Kampanjen pågick under två veckor i december och visades bland annat på stortavlor i tunnelbanan. UPCs reklamkampanjer i Sverige har under det senaste året varit mycket framgångsrika. UPCs svenska TV-reklam för Internettjänsten chello vann nyligen guld i Eurobest 2000. Förra året fick UPC Sverige AB 5 nomineringar i Cannes - varav ett brons. Reklamkampanjen "slaget om fjärrkontrollen" vann förstpris i Epica. Tidningen Resumé har också vid ett flertal tidigare tillfällen uppmärksammat och belönat UPCs kampanjer. Länk på bilderna på kampanjen: http://www.upc.se/upc/corporate_press_archive_UPC_pics.php Om UPC Sverige: UPC är en ledande bredbandsleverantör till privatpersoner och företag. Mer än 250 000 hushåll är anslutna till UPCs bredbandsnät som med hjälp av fiber/koax-teknik (HFC) erbjuds höghastighets-Internet och TV via egen nätstruktur. Under nästa år planeras även en introduktion av IP-telefoni via bredbandsnätet. Nyligen har UPC även lanserat en ny Internet-tjänst för små och medelstora företag. UPC Sverige AB omsatte 281 miljoner kronor 1999 och har 200 medarbetare (www.upc.se). UPC, United Pan-Europe Communications (www.upccorp.com), med huvudkontor i Amsterdam, är noterat på Nasdaq i USA ("UPCOY") och på börsen i Amsterdam ("UPC"). Företaget finns i 17 länder i Europa och har för närvarande 6,4 miljoner kabel-TV-kunder, 278 000 Internetabonnenter och 365 000 telefonikunder. I Centraleuropa har UPC även 395 000 satellit-TV-kunder. Sammanlagt når UPC mer än 9,7 miljoner hushåll. För ytterligare information: Anders Ahlbeck, Informationsdirektör, UPC Sverige AB Tel: 08-578 251 94, 0709-26 51 94, E-post: anders.ahlbeck@upc.se Kajsa Tirén, Pressekreterare, UPC Sverige AB Tel: 08-578 252 49, 0709-48 52 49, E-post: kajsa.tiren@upc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT00380/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT00380/bit0001.pdf