UPS UTSER NY CHEF FÖR SPEDITION I EUROPA

UPS tillkännagav i veckan att Michael Harrell, 52, blir ny chef för Freight Forwarding, UPS speditionsavdelning i Europa. Harrell får ansvar för strategi, prestanda och tillväxt av företagets speditionstjänster. I sin nya roll kommer han att rapportera direkt till Nando Cesarone, chef för UPS Europa.

- Michael tar med sig ett globalt perspektiv på branschen och den erfarenhet som vi behöver för att leda vår Freight Forwarding-enhet. Han har lång erfarenhet inom liknande ledarskapsroller och en djup förståelse för hur UPS fungerar. Det innebär att han kommer hjälpa våra kunders företag att växa och få ut sina produkter på nya marknader, säger Nando Cesarone, chef för UPS Europa

Harrell inledde sin karriär hos det amerikanska fraktföretaget Fritz, där han innehade flera ledande tjänster i Belgien, Ryssland och Kuwait. År 2001 blev han fraktchef i Dubai, när UPS förvärvade Fritz. Två år senare flyttade Harrell till Madrid för att bli områdeschef för UPS Supply Chain Solutions i Sydeuropa, Centraleuropa, Mellanöstern och Afrika.

År 2008 blev Harrell befordrad till verksamhetschef för UPS SCS Europe, med säte i Milano. Två år senare, år 2010, blev han utnämnd som landschef för UPS Turkiet, och blev år 2014 landschef för UPS i Frankrike innan han fick sin nuvarande position.

Speditionsavdelningen omfattar försäljning och verksamheten kring flygfrakt, sjöfrakt och speciella transporttjänster anpassade för olika kunder genom avancerade tekniska lösningar.

- Jag ser fram emot att fortsätta erbjuda våra kunder de bredaste och mest effektiva logistiklösningarna. Med UPS breda portfolio kan företag av alla storlekar, inom alla olika branscher, snabbt nå nya marknader och öka sin konkurrenskraft, säger Michael Harrell

UPS är en global ledare inom logistik som erbjuder ett brett utbud av lösningar för transport av gods och som arbetar för att underlätta internationell handel. UPS arbetar också med att utveckla avancerad teknik för att stötta näringslivet. UPS, med huvudkontor i Atlanta, är aktiva i mer än 220 länder och områden över hela världen. UPS kan hittas på webben på ups.com eller på pressroom.ups.com. Företagets blogg kan hittas på longitudes.ups.com. För att få nyheter direkt från UPS, vänligen besök och följ @UPS_News på Twitter.

Citat

Nando Cesarone, chef för UPS Europa