Nordic Berries ny prisbelönt kroppsvårdsserie från ekologiska Urtekram

Inspirerad av den friska nordiska naturen kommer nu en helt ny kroppsvårdsserie från ekologiska Urtekram. Nordic Berries innehåller naturliga vitaminer och antioxidanter från de nordiska bären havtorn, blåbär, tranbär och nypon. Alla produkter är naturliga och ekologiska märkta med Ecocert Cosmos Organic.

Kroppsvårdsserien Nordic Berries är redan lanserad i Danmark och har där fått en kickstart genom flera priser. Först röstades Urtekram Nordic Berries Shampoo fram som bästa nya hårvårdsprodukt på Vivaness 2017, världens störta fackmässa för naturliga och ekologiska skönhetsprodukter. Sedan fick Urtekram Nordic Berries Spray Leave in conditioner pris för bästa innehåll vid Wabel Beauty and Personal Care Summit 2017 in Paris. Urtekram har också prisats som Danmarks mest hållbara varumärke 2017.

– Aldrig har vi fått så otroligt fin respons på våra kroppsvårdsprodukter. Hälften av svenskarna köper ekologisk kroppsvård från och till och vi tror att ännu fler kommer att ta chansen och ge sin kropp en ekoboost när vi nu lanserar den här fantastiska serien som dessutom är väldigt prisvärd, säger Jeanette Skoglösa, Brand Manager Organic på Urtekram.

Urtekrams nya kroppsvårdsserie Nordic Berries finns till försäljning i livsmedelsbutiker över hela landet, i specialbutiker och i näthandel. Serien är ekologisk och vegansk.

För högupplösta produktbilder gå in på www.urtekram.se och sök efter respektive produkt. För högupplösta imagebilder gå in på http://www.urtekram.se/sidor/download-se

Jeanette Skoglösa, Brand Manager på Urtekram, 073 404 54 19, jeanette.skoglosa@midsona.se
Karin Pontén, Vår pr-byrå, 0708 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se

Urtekram är ett danskt företag som sedan 1972 har producerat ekologisk mat och hudvård. Huvudkontoret och produktionen finns i Mariager på Jylland i Danmark. Företaget har över 1100 ekologiska artiklar och är en av Nordens ledande producenter av ekologiska produkter. I Sverige säljs Urtekrams varor bl.a i matvaruaffärer och specialbutiker. Urtekram ägs sedan 2015 av Midsona AB.

Följande produkter ingår i serien Urtekram Nordic Berries:

Nordic Berries Schampo redan prisat på internationell eko-mässa

Urtekram Nordic Berries Schampo har redan prisats som bästa nya hårvårdsprodukt på Vivaness 2017. Schampot är rikt på naturliga vitaminer från havtorn, blåbär, tranbär och nypon som tillsammans med Hyaluronsyra vårdar och återfuktar håret.

Urtekram Nordic Berries Shampoo är ett ekologiskt hårschampo med extrakt av havtorn, blåbär, tranbär och nypon kombinerat med hyaluronsyra för att vårda och återfukta håret. Pilbarksextraktet ger även hårbotten en boost. Schampot är ekologiskt, sulfatfritt och skonsamt mot håret.

Rek. pris:       Urtekram Nordic Berries Haze Schampo eko för normalt hår, 250 ml, ca 59 kr.

Naturligt balsam ger håret näring och lyster

Massera in en dos Urtekram Nordic Berries Conditioner efter schamponeringen och redan efter två till tre minuter kan du känna hur håret återfår näring och lyster. Extrakt från havtorn, blåbär, tranbär och nypon vårdar och återfuktar tillsammans med hyaluronsyra. Balsamet är som alla Urtekrams produkter ekologiskt och innehåller bara naturliga råvaror. Pilbarksextrakt bidrar till en hårbotten i balans.

Rek. pris:       Urtekram Nordic Berries Conditioner eko för normalt hår, 180 ml, ca 48 kr.

Naturligt spraybalsam prisat för bästa innehåll

Urtekram Nordic Berries Spraybalsam har fått det prestigefyllda priset Wabel award för bästa innehåll på Wabel Beauty and Personal Care Summit 2017 i Paris. Juryn bestod av skönhetsexperter som beskrev innehållet i spraybalsamet som ”felfritt”.

Urtekram Nordic Berries Spraybalsam ger tillbaka liv i torrt och skadat hår, tovorna slipper du på köpet. Extrakt från havtorn, blåbär, tranbär och nypon tillsammans med hyaluronsyra tillför håret näring och fukt. Ekologisk aloe vera och glycerol återfuktar och vårdar håret.

Spraya i torrt eller fuktigt hår utan att skölja ur. Spraybalsamet passar alla hårtyper. Skaka flaskan före användning.

Rek. pris:       Urtekram Nordic Berries Spraybalsam eko för normalt hår, 250 ml, ca 59 kr

Praktisk duschtvål rengör och återfuktar

Ett lätt tryck på flaskan med Urtekram Nordic Berries Duschgel – och du känner en fräsch doft från extrakt av havtorn, blåbär, tranbär och nypon som tillsammans med hyaluronsyra och diglycerol vårdar och återfuktar huden. Efter rengöringen återfår huden sin balans genom pilbarksextrakt, som också förstärker effekten av de övriga växtingredienserna.

Duschtvålen passar alla hudtyper.

Rek. pris:       Urtekram Nordic Berries Duschgel eko för normal hud, 250 ml, ca 59 kr

Bodylotion gör huden mjuk och smidig

Urtekrams nya kroppslotion Urtekram Nordic Berries Bodylotion gör huden mjuk och smidig såväl under den torra vintersäsongen som under soliga sommardagar. De nordiska bären havtorn, blåbär, tranbär och nypon ger näring och fukt till huden tillsammans med hyaluronsyra. Pilbarksextraktet förstärker effekten av de övriga råvarorna i bodylotion. Urtekram Nordic Berries Bodylotion passar alla hudtyper.

Rek. pris:       Urtekram Nordic Berries Bodylotion eko 250 ml, ca 59 kr.

Naturliga vitaminer och antioxidanter rengör och vårdar

Naturliga vitaminer och antioxidanter från havtorn, blåbär, tranbär och nypon rengör dina händer och ger dem fukt och näring utan att de torkar ut. Pilbarksextrakt förstärker effekten av övriga växtingredienser. Tvålen är uppfriskande och ger en behaglig känsla efter rengöring. För optimal effekt, tvätta dina händer med Urtekram Nordic Berries Handtvål i 30 sekunder.

Rek. Pris:       Urtekram Nordic Berries Handtvål eko, 380 ml, ca 59 kr.

Krämdeo hindrar dålig lukt och och ger fukt till känslig hud

Urtekram Nordic Berries Krämdeodorant är just en deodorant som skyddar mot kroppslukt orsakad av bakterietillväxt. Till skillnad från antiperspiranter täpper den inte till svettkörtlarna med hjälp av aluminiumsalt. Den innehåller extrakt av bär, pilbarksextrakt och hyaluronsyra för att minska lukt och samtidigt vårda och återfukta huden.

Urtekram Nordic Berries Krämdeo är en ekologisk deodorant utan alkohol och aluminium som är både skonsam och vårdande.

Rek. pris:       Urtekram Nordic Berries Krämdeodorant eko, 50 ml, ca 59 kr.