Elbolaget med Sveriges mest nöjda kunder byter namn till Utellus

Report this content

OX2 Vindel, som har fått utmärkelsen ”Sveriges mest nöjda elkunder” tre år i rad av Svenskt Kvalitetsindex, rustar för framtiden och byter namn till Utellus. Idag lanseras det nya varumärket och en ny hemsida med flera spännande nyheter kring förnybar energi, solceller och produktion av egen el.

- Energibranschen står mitt i en oerhört viktig och stor förändring där hushållen blir alltmer självförsörjande med egen förnybar el. Vi har antagit utmaningen att bli ett bolag som aktivt driver den här utvecklingen. Namnbytet är ett steg i den här strategin, säger Stina Yones, vd på Utellus.

Utellus erbjuder idag kundanpassade lösningar kring solenergi, andelar i vindkraftverk och miljömärkt el. I samband med lanseringen av det nya varumärket och den nya hemsidan www.utellus.se presenteras nyheter som till exempel gratis solvärdering av huset, personlig solrådgivning och energilagring.

- Det vi hittills sett på solcellsmarknaden är lite av en ”lösning för alla-logik”. Vår ambition är att göra precis tvärtom och istället utgå från kunden. Hos oss kan exempelvis den som är intresserad av solceller få en personlig solrådgivare som guidar genom olika val utifrån önskemål om estetik, effekt och pris. Vi kan skräddarsy en lösning för varje kund tack vare vårt nätverk av partners och en bredd av olika tekniska lösningar och designutföranden, säger Stina Yones.

Ett annat hinder för att installera solceller på sitt tak är den administrativa processen som av många uppfattas som besvärlig och byråkratisk. Även här har Utellus en lösning.

- Vi menar att det ska vara enkelt och roligt att investera i förnybar energi. Så är det inte idag. Om du vill ha solceller behöver du vara väldigt insatt i varje detalj, och fylla in en mängd komplicerade blanketter och formulär. Utellus hjälper därför kunderna med alltifrån bygglov till bidragsansökningar. Allt för underlätta att så många som möjligt kan vara med och ställa om till ett hållbart samhälle, fortsätter Stina Yones.

För mer information kontakta:
Stina Yones, vd Utellus, mobil: 076-886 36 04, mail: stina.yones@utellus.se

Om Utellus
Utellus är i grunden ett elbolag med 100 procent förnybar el. Till det adderas hållbara och smarta energilösningar inom sol- och vindkraft för hushåll som vill producera sin egen el. Inom solceller skräddarsyr Utellus en lösning som passar kunden utifrån estetik, effekt och pris. Utellus erbjuder även andelar i vindkraftverk via Sveriges största vindkraftskooperativ Solivind El Ekonomisk Förening. Bolaget har Sveriges mest nöjda elkunder enligt Svenskt Kvalitetsindex de senaste tre åren. Utellus ingår i OX2-koncernen som har verksamhet inom vindkraft, solenergi, bioenergi och geoenergi. För mer information besök www.utellus.se

Taggar:

Citat

Stina Yones, vd på Utellus.
Stina Yones