MSN och Utfors i samarbete för gratis Internet

MSN och Utfors i samarbete för gratis Internet Sveriges största portal, MSN.se, har tecknat ett samarbetsavtal med Utfors som innebär att MSN.se kan erbjuda gratis Internet till sina besökare tack vare Utfors Free Internet Access. I framtiden skall MSN:s användare även få tillgång till Utfors fiberoptiska nätverk och dess bredbandstjänster. Idag får många Internet-användare tillgång till Internet via leverantörer mot en månadsavgift. Utöver månadsavgiften betalar användaren för varje minut man surfar på Internet. Gratis Internet innebär att användaren slipper den fasta månadsavgiften och bara betalar för den tid man surfar på Internet . Utfors är ett av företagen som erbjuder gratis access. - Utfors erbjuder en mycket väl fungerande gratis Internet-tjänst som tillsamans med MSN:s innehåll och tjänster ökar tillgängligheten av Internet, säger Jens Gorne, utvecklingsansvarig för MSN i Sverige. För att få tillgång till gratis MSN Free Internet Access powered by Utfors kan användaren anmäla sig via MSN.se eller ringa till Utfors. Utfors står för för all service och support för abonnemanget, medan MSN står för marknadsföring av den gemensamma tjänsten. Vi stärker vår position på marknaden i och med vårt samarbete med MSN. Vi räknar med ett väsentligt tillskott av nya användare av vårt Sverige- täckande nät, säger Jan Werne, Verkställande Direktör, Utfors. I februari kommer portalen MSN.se att få ett nytt utseende. Förbättrat innehåll, tillsamans med kommunikationstjänsterna MSN Messenger, Hotmail och Communities, skall locka nya användare till MSN.se. Målet är klart: MSN.se ska bli den bästa konsumentportalen i Sverige. Besök gärna MSN på www.msn.se och Utfors på www.utfors.se Mer information genom: Jens Gorne, Business Manager, MSN i Sverige Tel: 08-752 56 00 E-post: jensgo@microsoft.com Jan Werne, Verkställande direktör, Utfors Tel: 08-5270 2540 E-post: jan.werne@utfors.se Microsoft grundades 1975. Microsofts vision är att skapa innovativ mjukvara som ger människor tillgång till tjänster, information och kommunikation oberoende av tid och plats och verktyg. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/27/20000126BIT00970/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/27/20000126BIT00970/bit0002.pdf