-PNB har inte sålt Utfors-aktier

Percy Nilsson: -PNB HAR INTE SÅLT UTFORS-AKTIER * Köp av 125 000 aktier i Utfors AB för 35, 5 miljoner kronor. * Optioner till de tidigare ägarna, varav några sålt delar av sina innehav. -Det är vad som hänt den senaste tiden, säger Percy Nilsson, VD i PNB Entreprenad AB. Enligt tidningsuppgifter på onsdagen skulle PNB Entreprenad AB den senaste tiden halverat sitt aktieinnehav i Utfors AB, företaget som PNB Entreprenad AB tidigt gick in i som aktieägare och som man samarbetat med i utbyggnaden av bredband i södra Sverige. En förändring i ägarstrukturen i PNB Entreprenad AB skulle, enligt uppgifter i Dagens Industri och Kvällsposten, ha tvingat Percy Nilsson att sälja Utfors-aktier för motsvarande 300 miljoner kronor för att lösa ut tidigare ägare i PNB Holding. -Tyvärr skadar de felaktiga uppgifterna både Utfors AB, PNB Entreprenad AB och mig själv, säger Percy Nilsson. -PNB Entreprenad AB har inte sålt en enda aktie. Det som har hänt är att de förra delägarna har fått optioner och att några av dem utnyttjat säljmöjligheten och avyttrat totalt 75 000 aktier. Men samtidigt har PNB Entreprenad AB köpt totalt 125 000 aktier i Utfors AB, 25 000 av dem så sent som i tisdags. -Det innebär att PNB Entreprenad AB:s innehav i Utfors AB ökat från 1.8 miljoner aktier till 1.85 miljoner aktier de senaste veckorna. -Jag hyser det allra största förtroendet för Utfors AB och har inga som helst planer på att sälja ut några av de aktier som PNB Entreprenad AB har i företaget. Kontakta: Percy Nilsson 0705 - 555 000 Malmö 29 mars 2000 PNB ENTREPRENAD AB SVERIGES FJÄRDE STÖRSTA BYGG- OCH ANLÄGGNINGSFÖRETAG OMSÄTTNING 2000: 3,6 MILJARDER ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/29/20000329BIT01210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/29/20000329BIT01210/bit0002.pdf