TietoEnator väljer Utfors Utfors levererar 59 IP-portar till TietoEnator

Pressmeddelande: TietoEnator väljer Utfors Utfors levererar 59 IP-portar till TietoEnator TietoEnator har slutit avtal med Utfors om leverans av ett landstäckande IP-VPN. Ordern omfattar 59 IP-portar och har för Utfors ett ordervärde på drygt 16 miljoner över tre år. Utfors VPN-tjänst (intranet och extranet) för datakommunikation är en höghastighetstjänst som är oberoende av avstånd. VPN-tjänsten ersätter befintliga punkt-till-punkt- och punkt-till-multipunktförbindelser mellan kontor. Servrar kan centraliseras och dataöverföringen blir lika snabb mellan kontor som inom ett kontor. För mer information kontakta: Utfors Informationschef Markus Boberg, tel: 08-5270 3016 el. 0708- 483016, markus.boberg@utfors.se Utfors är den självklara nordiska partnern för högkvalitativa fasta och mobila bredbands-, Internet- och telefonitjänster. Utfors driftsätter ett nät med teknologi som är den absolut främsta i världen och som ger unika kostnadsfördelar. Utfors erbjuder i detta nät företag, myndigheter och privatpersoner banbrytande tjänster som skapar nya möjligheter till utveckling och kreativitet. Utfors kommer att knyta ihop de 75 största städerna i Norden med ett 7100 km långt bredbandsnät. Utfors har ca 360 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Finland och ägs huvudsakligen av Norsk Vekst och Litorina Kapital samt ett antal institutionella placerare. Se vidare www.utfors.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/23/20011022BIT00880/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/23/20011022BIT00880/bit0002.pdf