Utfors säljstartar på Finska marknaden

Utfors säljstartar på Finska marknaden Den nordiska tele- och Internetoperatören Utfors kommer ut på marknaden i Finland. Försäljningen av tjänsterna startar tisdagen den 13 februari. Utfors eget fibernät blir klart i Finland i slutet av mars och anslutningarna börjar levereras måndagen 2 april. Utfors viktigaste datakommunikationstjänster är: IP-Port, Corporate Connect och Co-location. I Utfors totalutbud ingår Internet-förbindelse, virtuellt nätverk (VPN, intranät och extranät) och telefoni (fast telefonförbindelse och ett virtuellt nätverk för telefoni). Traditionellt erbjuds datakommunikation, Internet och telefoni som skilda tjänster, Utfors erbjuder sina kunder datakommunikation, Internet och telefoni över samma förbindelse. Tack vare sin unika nätuppbyggnad kan Utfors erbjuda en tjänst utan flaskhalsar, det vill säga att kunden alltid har hela den beställda kapaciteten till sitt förfogande. Utfors garanterar att nätverkets kapacitet alltid är större än samtliga kundanslutningarnas kapacitet. - Utfors IP-port avlägsnar alla hinder för datakommunikation. Utfors erbjudande innebär 10 - 50 gånger mer kapacitet för samma kostnad kunden har idag. Kunderna får mer, men betalar mindre än tidigare. Våra tjänster öppnar nya möjligheter för våra kunder att bygga sin egen affärsverksamhet, konstaterar Utfors verkställande direktör i Finland Thomas Tallqvist. I Finland koncentrerar sig Utfors på företagskunder som sysselsätter fler än tio personer. Verksamheten i Finland har kommit igång i Stor-Helsingfors och Hangö. Under andra halvan av det här året utvidgas verksamheten till Åbo och Tammerfors och år 2002 till Jyväskylä och Uleåborg. För mer information kontakta: Informationschef Markus Boberg, Telefon +46 (0)8 5270 3016, mobil +46 (0)70 848 3016, E-post: markus.boberg@utfors.se Utfors är den självklara nordiska partnern för högkvalitativa fasta och mobila bredbands-, Internet- och telefonitjänster. Utfors driftsätter under 2000 ett nät med teknologi som är den absolut främsta i världen och som ger unika kostnadsfördelar. Utfors erbjuder i detta nät företag, myndigheter och privatpersoner banbrytande tjänster som skapar nya möjligheter till utveckling och kreativitet. Utfors kommer under 2001 knyta ihop de 75 största städerna i Norden med ett 7100 km långt bredbandsnät. Utfors har ca 315 anställda i Stockholm, Oslo, Helsingfors, Uppsala, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Överkalix. Utfors AB ägs huvudsakligen av Norsk Vekst och Litorina Kapital samt ett antal institutionella placerare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT00130/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT00130/bit0002.pdf