V&S utreder påståenden om bestickning

V&S utreder påståenden om bestickning I en artikel i dagens Aftonbladet påstås att V&S har mutat systembolagschefer. V&S VD Peter Lagerblad ser mycket allvarligt på saken och har därför beslutat om en extern utredning. - För att grundligt kontrollera om det ligger någonting i påståendena, startar vi idag en extern utredning, säger Peter Lagerblad. I artikeln i Aftonbladet påstår anonyma systembolagschefer att V&S ska ha gett mutor i form av middagar och gåvor. - V&S har etiska regler som vi noga betonar för alla anställda. Det är dock viktigt att vi inte enbart utreder detta själva. Därför har jag idag beslutat att tillsätta en extern utredare, säger VD Peter Lagerblad. Utredningsmannen blir advokat Bertil Södermark. Närmare upplysningar Marita Sandell, informatör, V&S, tel 08-744 7236, mobil 070-512 7236, e-post marita.sandell@vinsprit.se V&S Group är en svenskägd koncern med omfattande internationell verksamhet. Produktportföljen innehåller såväl egna varumärken för lokal, regional och internationell försäljning som agenturprodukter. Koncernen har dotterbolag i 12 länder och en världsomspännande distribution på 125 marknader. Det största varumärket är ABSOLUT, som är världens tredje största premiumspritmärke. Koncernens omsättning år 2002 var 9,1 miljarder kronor och antalet anställda är ca 2200. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/13/20031113BIT00940/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/13/20031113BIT00940/wkr0002.pdf