Årets Innovatör 2018 inom HR finns på Väderstad

Förra veckan samlades Sveriges elit inom Human Resourses på Universum Awards i Stockholm för att utse årets bästa HR-chefer, arbetsgivare och employer branding-ansvariga. Väderstads HR-chef Annika Franzén tilldelades det ärofyllda priset Årets Innovatör.

Priset Årets Innovatör tilldelas en organisation som vågar tänka på ett nytt sätt och genomdriver nya och innovativa idéer för att stärka sitt employer brand. Så här lyder juryns motivering:

”Annika Franzén har visat prov på såväl innovationstänk som kontinuitet i sitt arbete med employer branding-frågorna. Med en passion för sin bransch och tydligt fokus på att hitta morgondagens talanger är personen en sann förebild inom employer branding. Detta tillsammans med ett genuint intresse och passion för employer branding-frågorna, tycker vi ger en väldig stark trovärdighet i arbetet. Vi tror och hoppas därför att hon kommer att inspirera många andra eftersom det är ett fantastiskt exempel på hur arbete med employer branding kan bedrivas.”

– Många var nominerade och därför är vi förstås extra glad över utmärkelsen. Väderstads företagskultur byggs av oss alla tillsammans och därför ser jag det som att hela företaget prisas. Vår ambition är att fler potentiella medarbetare ska upptäcka vilken spännande arbetsplats Väderstad är, med en härlig blandning av innovation, entreprenörskap och tekniska utmaningar, säger Annika Franzén.

Universums FöretagsBarometer tar årligen tempen på vilka företag som ligger i topp när Sveriges studenter får välja sin drömarbetsgivare. I samband med att resultatet presenteras utses också Årets bästa inom flera HR-relaterade områden. Inför galan var ett antal HR-chefer, arbetsgivare och employer branding-ansvariga nominerade till de olika utmärkelserna. Alla för att de på något sätt har inspirerat, engagerat och bidragit med det lilla extra inom sina respektive företag.

För mer information kontakta:
Annika Franzén, HR-chef Väderstad
annika.franzen@vaderstad.com
 +46 142 816 96

Väderstads lantbruksmaskiner och metoder har en lång tradition av att vara i framkant vad gäller kvalitet, design och effektivitet. Företaget har ofta varit epokgörande när det gäller innovation och nya koncept. Väderstad finns representerat i 40 länder och är en leverantör till nytta för bönder, medarbetare, samhälle och ägare. Väderstad AB ingår i Väderstad Holding AB som ägs av familjen Stark. Huvudkontoret med R&D och produktion ligger i Väderstad, Sverige. Företaget är expansivt, Väderstad-Gruppen har cirka 1250 medarbetare och omsatte 2,4 miljarder kronor år 2017. Väderstad AB är kvalitetscertifierat enligt den internationella kvalitetsstandarden ISO 9001:2008.

Taggar: