• Vadsbo SwitchTech/

SwitchTech AB tecknar exklusivt distributörsavtal med Casambi Technologies Oy för försäljning av blåtandsprodukter för smart styrning i Sverige

Report this content

VSTG’s dotterbolag SwitchTech AB och Vadsbo Transformatorer AB har sedan 2014 utvecklat olika produkter för smart styrning av LED belysning med blåtandsteknik från Casambi. Casambi är ett teknikbolag med rötter från Nokia som har utvecklat en marknadsledande mjukvarulösning för smart styrning av ljus. Tekniklösningen är inte tillverkar- eller produktspecifik utan används redan av ett 30-tal olika belysningsfabrikanter i Europa och USA i en mängd olika produkter.

Casambi marknadsför också egna produkter baserade på tekniken och det är dessa som Vadsbo SwitchTech nu får distributörsrätt inom Sverige. Tillsammans med våra egna blåtandsprodukter såsom dimrar och drivdon så stärker det vårt kunderbjudande inom smart styrning med ett komplett sortiment för de flesta tillämpningar.

Genom att erbjuda skalbara proffs-produkter för smart styrning av LED som är kompatibla med det marknadsledande systemet i Europa så säkerställer vi både funktioner och långsiktig support för våra kunder. Med ett snabbt växande ekosystem av ”Casambi ready” produkter på marknaden så kan kunderna själva välja och komplettera sina system med dimrar, tryckknappar, drivdon, armaturer, sensorer och designerlampor.

Vid frågor, vänligen kontakta

Mikael Pettersson, VD
E-post:
mikael.pettersson@vadsboswitchtech.se
Telefon: 0766-773888

Denna information är sådan information som Vadsbo SwitchTech Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2:a JUNI 2017.

Taggar: