ValueTree slår ihop enheter för att öka synergierna

ValueTree tar nu nästa steg för att få ihop enheterna inom barn och baby artiklar. Spacebabies AB och norska A-distrubisjon slås ihop med Carlo baby som förvärvades under 2010. Verksamheten kommer att drivas under namnet Carlo baby , VD för enheten blir David Boking. David är idag VD för det nuvarande Carlo baby.

I samband med förvärvet av Carlo baby under våren 2010 togs beslut om att bygga ut bolagets lager för att kunna samordna koncernens logisktik av barn och baby produkter. Utbyggnaden är nu färdig och Spacebabies samt A-distribusjons lager har flyttats till Jönköping. Därmed har antal lagerplatser reducerats från tre till en och införts i samma affärssystem.

Kontoren i Stockholm och Oslo har omvandlats till rena säljkontor.

”Sammanslagningen av enheterna inom barn och babyprodukter möjliggör oss för att erbjuda våra kunder en enklare och bättre logisktik. Samtidigt är det ett viktigt steg för Valuetree för att nå målsättningen att nå 200 MSEK i omsättning med 10% marginal” säger Tomm Heibö, VD på ValueTree.

För mer information, kontakta gärna:
Tomm Heibö, Koncernchef, tel. 0738 380600
www.valuetree.se

Om ValueTree Holdings AB (publ)

ValueTree Holdings AB (publ) är ett snabbväxande företag med försäljning via  landtäckande nät av återförsäljare inom segmenten baby, lek och spel. Utöver egen utveckling och tillverkning av innovativa produkter säljer ValueTree en rad intressanta agenturprodukter till den nordiska marknaden. ValueTree är listat på AktieTorget. Läs mer på  www.valuetree.se

Om oss

ValueTree AB ( publ) som är anslutet till Aktietorget är ett snabbväxande företag som utvecklar, tillverkar och säljer innovativa produkter för barnfamiljer genom distribution och egen direktförsäljning. I tillägg till egna varumärken inlicensierar ValueTree intressanta produkter till den nordiska marknaden