Påminnelse, Pressinbjudan: Gert Wingårdh bakom ombyggt spa- och konferenshotell i Bohuslän

Report this content

Aspelin-Ramm Fastigheter AB satsar 65 miljoner kronor på att bygga om och bygga ut Lingatan Hotel & Conference, som ligger vid fjorden Gullmarn i Bohuslän.
– Detta är den största satsningen inom denna bransch i Lysekils kommun på 25 år, säger kommunstyrelsens ordförande i Lysekil, Roland Karlsson (fp). Vi är beroende av besöksnäringen så detta är oerhört betydelsefullt för vår kommun. Det är också spännande att Aspelin-Ramm står fast vid sin satsning trots den ekonomiska oro som råder.

Den 11 november, klockan 11.00 bjuder Lingatan Hotell & Conference in media till en pressträff angående omvandlingen av anläggningen. Kreatören bakom ombyggnaden är Sveriges mest kända arkitekt, Gert Wingårdh, som bland annat ritat Universeum i Göteborg och House of Sweden i Washington DC.

När den nya anläggningen öppnar, den 14 mars 2009, är det med ny profil och nytt namn. Det nya namnet presenteras på pressträffen. Förutom stora konferenslokaler och en toppmodern restaurang, ska anläggningen rymma ett 1000 kvadratmeter stort spa.

– Denna investering betyder enormt mycket för Bohuslän och regionen, säger Lotta Nibell-Keating, affärsutvecklingschef på Västsvenska Turistrådet. Det är en av de största satsningarna i Västsverige utanför Göteborg på tio år och kommer att skapa både sysselsättning och tillväxt.

Välkomna till Lingatan den 11 november för att se arkitektskisserna, träffa Gert Wingårdh och människorna bakom omvandlingen.
Vad: Pressträff på Lingatan Hotel & Conference
När: 11 november klockan, 11.00
Var: Lingatan Hotel & Conference, 454 80 Brastad
(Från Göteborg: E6 norrut, sväng av mot Lysekil på väg 162, följ skyltarna mot Lingatan.)
Deltagare på pressträffen:
Gert Wingårdh, arkitekt, och ägare till Wingårdh Arkitektkontor AB
Kristian Höglind, vd Lingatan Hotel & Conference, tfn, +46 709 8391 08
Lennart Karlsson, vd Aspelin-Ramm, tfn +46 31 744 35 07
Anmälan: till Anna Bilén senast måndagen den 10/11, anna.bilen@perspective.se , +46 70 604 53 31