Ann-Margarethe Livh (V) talar vid lördagens välfärdsmanifestationer.

Imorgon kommer Ann-Margarethe Livh, gruppledare i Stockholms stad (v), att tala vid Välfärdsmanifestationen på Sergels torg och senare vid Folkkampanjen för gemensam välfärd på Mynttorget.

- Ofta tänker vi att välfärd är vård och omsorg, och det är den förstås också. Men jag tänkte även tala om bostadspolitiken i Stockholm, säger Ann-Margarethe Livh, gruppledare Stockholms stad (V). Hur utförsäljningarna och hyreshöjningarna i allmännyttan är en allvarlig försämring av välfärden för vanliga Stockholmare.

- Det är viktigt att delta i de rörelser som finns mot den nuvarande politiken., säger Ann-Margarethe Livh. Det är tydligt i opinionsmätningar och med manifestationer som denna att många verkligen vill slå vakt om välfärden.

Talet på Sergels torg äger rum vid 15-tiden

Välfärdsmanifestationen 2013

Talet på Mynttorget vid 1630-tiden

Vi tar tillbaka välfärden

Ann-Margarethe Livh 076- 12 29 103
Pressekretetare
Petter NIlsson 076- 12 29 519

Om oss

Stockholmsvänstern är Vänsterpartiets parlamentariska representation i Stockholms stad. Vi ingår i den styrande rödgrönrosa majoriteten och har särskilt ansvar för äldreomsorg, personalpolitik, de kommunala bostadsbolagen, bostadsförmedlingen och lokalt demokratiarbete. Vi jobbar varje dag för att Stockholm ska bli en rättvis, jämställd och hållbar stad.