Succén fortsätter – Gratisbuss för kollektivtrafiken

Nu kör Vänsterpartiets gratisbussar igen! Den här gången kan du hoppa på om du missat buss 514, som kör vid Järvafältet. Bussarna går varje dag den 8 april – 12 april. Gratisbussarna invigs nu på måndag av riksdagsledamoten Jens Holm och Ann-Margarethe Livh som är Vänsterpartiets gruppledare i Stockholm.

Gratisbussarna kör för bättre kollektivtrafik och i protest mot motorvägsbygget Förbifarten. Måndag kör vi kl. 9-12. Tisdag kl. 12-15. Onsdag kl. 15-18. Torsdag 9-12. Fredag 8-11 och 14-17. Bussarna startar från Spånga station, och kör sedan sträckan Rinkeby, Kista, Husby, Sollentuna station och Häggvik. Vid behov stannar vi även vid Stinsen. Sedan vänder bussen och tar samma väg tillbaka.

Torsdagen den 11 april kl 17:30-19:30 åker vi på en guidad tur runt Järvafältet. Området är utsatt för en grov miljöförstörelse men det finns hopp om att kunna stoppa några av de mest förödande förslagen. Turen är gratis och alla deltagare får karta och möjlighet att ställa frågor till vår guide. Guide är Vänsterpartiets gruppledare Ann-Margarethe Livh, som själv bor i Rinkeby. Upphämtning sker vid Kista bussterminal och avslutas vid Tensta tunnelbana.

Ann-Margarethe Livh, Vänsterpartiets gruppledare i Stockholms stad   076-122 91 03