(V): Stockholms arbetslöshet måste vändas

Den senaste arbetslöshetsstatistiken för Stockholm är en skrämmande läsning. Sedan december 2012 har arbetslösheten i Stockholm ökat med 3 procent - 592 fler arbetslösa på bara några veckor.

-         Arbetslösheten fortsätter öka och den styrande majoriteten saknar helt verkningsfulla åtgärder. Stockholm riskerar massarbetslöshet och alliansens enda svar är att försämra för de arbetslösa, säger Karin Rågsjö (V), vice ordf. Arbetsmarknadsnämnden.

-          Det är grymt och orättvist att fortsätta hetsa mot arbetslösa om man inte samtidigt skapar förutsättningar för fler jobb. Vänsterpartiet satsar på arbeten i offentlig sektor, klimatåtgärder, satsningar på byggbranschen och långsiktig utbildning för att mota den ekonomiska nedgången, säger Karin Rågsjö

Karin Rågsjö     070-216 07 61

Vill du läsa mer om Stockholmsvänsterns politik? Gå in på http://www.stockholmsvanstern.se/

Om oss

Stockholmsvänstern är Vänsterpartiets parlamentariska representation i Stockholms stad. Vi ingår i den styrande rödgrönrosa majoriteten och har särskilt ansvar för äldreomsorg, personalpolitik, de kommunala bostadsbolagen, bostadsförmedlingen och lokalt demokratiarbete. Vi jobbar varje dag för att Stockholm ska bli en rättvis, jämställd och hållbar stad.