Vänstern festar mot högerpolitik

Lördagen den 12 oktober arrangeras den stora Vänsterfesten på Moriska Paviljongen i Malmö.

Vänsterfesten är en del av det större arrangemanget Vänsterdagarna (12-13 oktober), då drygt 800 vänsterpartister från hela landet kommer till Malmö för att prata politik och valstrategi. Festen på lördagkvällen är dock öppen för alla som i eller tillsammans med Vänsterpartiet vill kämpa för en ny politisk styrning och ett nytt samhälle.

– I samhället pågår högerfesten med jobbskatteavdrag, ökande klyftor och megavinster i "välfärdsbolag" med hemvist på skattefria Söderhavsöar. Det är ett år kvar till valet och för att träffas, peppa, prata, vara glada och arga tillsammans ordnar vi Vänsterfesten. Här är människor så mycket varmare välkomna än till moderaternas skattesänkarpartaj, säger Busi Dimitriu, kvällens festgeneral.

Dörrarna till Moriskan öppnas klockan 19. Inträde är 100 kronor från klockan 23, varav 60 kronor går till fristadsfonden och arbetet för flyktingars rätt till asyl.

Under kvällen uppträder: Tjo va det viftar, Behrang Miri, Systraskap, Majken Tajken, Vreden podcast, Dotterbolaget Malmö, Kristian Svensson, Åsa Bällsten. Kvällens konferencier är Felicia Bromée.

Festen arrangeras i samarbete med Vänsterpartiet, ABF och Moriska paviljongen.

Busi Dimitriu, 0702-22 49 62

eller besök https://www.facebook.com/events/214460868720282/?fref=ts