Debatt i Sundsvall mellan Jonas Sjöstedt och Annie Lööf

Jonas Sjöstedt och Annie Lööf har en serie uppmärksammade debatter runtom i landet. Måndag 12 mars har turen kommit till Sundsvall.

– Det behövs mer tydlighet och ideologi i det politiska samtalet. Annie Lööf och jag står långt ifrån varandra politiskt, men samtidigt tycker vi båda att det är roligt att debattera med varandra. Därför brukar det bli bra debatter, säger Vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt.

Debatten är en del av en landsomfattande turné med de två politiska motpolerna. När valet nu närmar sig hålls två debatter under våren varav den ena är i Sundsvall.

– När mycket av politiken i media rör sig kring Stockholm så tycker jag det är viktigt att ha debatter även i andra delar av landet. Hur skapar vi fler jobb och en trygg välfärd? Hur skapar vi en ekonomi för alla, inte bara de rikaste? Det är sådana frågor som alla behöver kunna vara med och diskutera, särskilt nu under valåret, säger Jonas Sjöstedt.

Tid: Måndag 12 mars kl 12.00-13.00

Plats: Grönborg, Storgatan 73, Sundsvall

Jonas Sjöstedt kommer att finnas tillgänglig för media inför och efter debatten.

Arrangörer: Vänsterpartiet och Centerpartiet

Örjan Rodhe, politisk sekreterare till Jonas Sjöstedt, 073-781 09 57
Vänsterpartiets presstjänst, 070-620 00 64 (ej sms)