Nilkas Lundström- ny ordinarie ledamot i Vänsterpartiets partistyrelse

Idag beslutade kongressen att bifalla valberedningens förslag till ordinarie ledamöter i partistyrelsen. Dessa ledamöter kommer att ingå i den nya partistyrelsen fram till nästa kongress 2018. Från Östergötland valdes Niklas Lundström som ny ledamot. Han sitter tillsammans med sina kollegor i partistyrelsen fram till nästa kongress 2018. Nicklas är aktiv i både den regionala politiken i Östergötland och kommunpolitiken i Norrköping.

–Jag har på nära håll sett hur Alliansens högerpolitik splittrade samhället och slog sönder välfärden trots att Sverige är ett rikare land än någonsin tidigare. Jag tycker att Vänsterpartiets partistyrelse idag bör ha som främsta uppgift att skapa ett parti för alla de som är trötta på att se hur bankerna och dom rika roffar åt sig allt mer samtidigt som arbetslösheten är hög och det ständigt ska skäras ner på vår välfärd. Dom flesta svenskar fattar att det är orimligt. Vad vi behöver göra är att vinna folks förtroende gällande att det är vi som kan göra något åt det, säger Niklas Lundström, ledamot i Vänsterpartiets partistyrelse.

*Ersättare kommer att väljas under lördagen den 7 maj.
Övriga ledamöter är:

Ordinarie ledamöter
Ulla Andersson
Brittis Benzler
Pål Brunnström
Rossana Dinamarca
Aron Etzler
Ida Gabrielsson
Hanna Gedin
Christina Höj Larsen
Birger Lahti
Kaj Raving