Pia Sundhage och Alex Schulman gästar Jonas Sjöstedts talkshow

På torsdag den 1 december är det dags för Jonas Sjöstedt att axla rollen som talkshowvärd igen i den egna talkshowen ”Snack med Sjöstedt”. Den här gången gästas han av Pia Sundhage, legendarisk fotbollstränare för damlandslaget, medieprofilen och författaren Alex Schulman och Melody Farshin, ståuppkomiker från Husby.
-  Jag är väldigt glad över att ha lockat så spännande gäster till talkshowen och ser fram emot att samtala med Pia Sundhage om läget i USA efter Trump och vad herrfotbollen kan lära av damfotbollen. Med Alex Schulman tänker jag bland annat prata om hans fina bok om sin mamma och med Melody Farshin om varför hon aldrig driver med tjejer i publiken, säger Jonas Sjöstedt.

Talkshowen ”Snack med Sjöstedt” håller även denna gång till på restaurang Landet vid Telefonplan i Stockholm och börjar klockan 19.30. Programmet sänds direkt via Vänsterpartiets hemsida.
-   Jag tror att vi aktivt behöver skapa goda inkluderande samtal som motvikt mot den intolerans och den hätska stämning som vi ser breder ut sig i samhället. Den här talkshowen är ett försök från min och Vänsterpartiets sida att vidga och fördjupa det politiska samtalet, samtidigt som vi har en rolig kväll tillsammans, säger Jonas Sjöstedt.

Jessica Nordh
Pressekreterare till Jonas Sjöstedt