Äldreboendet Ametisten i Solna fick hederspris för god kvalitet

Äldreboendet Vardaga Ametisten i Solna har tilldelats ett av Vardagas tre hederspriser för god kvalitet 2016. Verksamhetschef Linda Wetterberg och medarbetaren Pia Sporrong fick motta priset vid en högtidlig ceremoni på Hufvudsta gård den 7 december.

”Ametisten uppvisar god kvalitet inom flera områden. Hela arbetsgruppen har gjort ett dedikerat arbete med att förändra arbetssätt, interna processer, rutiner och följsamhet till dessa. Ett starkt ryck uppåt för de boendes upplevelse av meningsfull vardag ses i årets brukarundersökning.”, heter det i motiveringen till priset.

─ Det känns väldigt roligt att få tilldela Ametisten ett av årets hederspriser. Vi vet själva genom våra mätningar att boendet håller en hög kvalitet. I år har vi även fått det bekräftat genom att Ametisten tilldelats Solna stads kvalitetspris för bästa vårdboende och genom ett mycket högt resultat i Socialstyrelsen brukarundersökning. Det är vi väldigt stolta över, säger Vardagas affärsområdeschef Ulla Tansen.

─ Jag tänker att vi nu får skörda en del som vi tidigare sått. Vi har fokuserat och på bred front arbetat med kvaliteten och det är ett långsiktigt arbete som ger resultat. Ametistens styrka är att vi har så många i verksamheten som bidrar utifrån sina respektive yrkesroller, medarbetare med engagemang, driv och hög kompetens och att vi idag är ett team med rätt personer på rätt plats. Det är roligt att vi nu får ett hederspris som kvitto på vårt arbete, säger Ametistens verksamhetschef Linda Wetterberg.

Fakta: Ametisten är ett äldreboende med 80 platser fördelat på fem avdelningar, beläget i centrala Solna. 48 av platserna är anpassade för personer med demenssjukdom. Boendet drivs på entreprenad av Vardaga på uppdrag av Solna Stad.

För mer information, kontakta Ametistens verksamhetschef Linda Wetterberg,

telefon 0733-77 53 30, e-post linda.wetterberg@vardaga.se

Vardaga är en av Sveriges största privata aktörerer inom äldreomsorg med ca 80 boenden runt om i landet. Vi skapar trygghet och trivsel i vardagen för våra boende vars omsorgskvalitet ytterst garanteras av 7.000 experter på omsorg. Tillsammans med vårt systerföretag Nytida ingår vi i Ambea. www.vardaga.se