Bäckagården i Ängelholm fick hederspris för kvalitet

Bäckagården i Ängelholm har tilldelats Vardagas hederspris för sin goda kvalitet. Verksamhetschef Agneta Nilsson och aktivitetsansvariga Ann-Charlotte Olsson fick motta priset vid en högtidlig ceremoni i Solna den 21 december.

Bäckagården är ett äldreboende med 40 lägenheter i centrala Ängelholm. Det är kombinationen av bland annat ett systematiskt kvalitetsarbete, hög nöjdheten hos boende och medarbetare, en extra god frukostbuffé och trevliga aktiviteter som gör att Bäckagården prisas.

Motiveringen lyder:

• Bäckagården nomineras för ett outstanding systematiskt kvalitetsarbete. Såväl kvalitetstillsyner som egenkontroll ligger på topp i verksamheten. En hög motivation hos medarbetarna visar sig genom ett MMI som ligger högre än genomsnittet inom Vardaga I brukarundersökningen har Bäckagården ett mycket hög kundnöjdhet på samtliga parametrar. Bäckagården har en god följsamhet till ekonomiska nyckeltal. Bäckagården skapar ”det lilla extra” för kunderna med exempelvis sin populära frukostbuffé och Pyttetåget som tar kunderna ut på trevlig resor i närområdet.

Aktiviteterna på Bäckagården innefattar också bland annat modevisningar och samarbete med en närbelägen skola och förskola, där barn och äldre möts över generationsgränserna.

För mer information, kontakta verksamhetschef Agneta Nilsson, telefon 0733-77 57 71, e-post agneta.nilsson@vardaga.se

Vardaga är en av Sveriges största privata aktörerer inom äldreomsorg med över 80 boenden runt om i landet. Vi skapar trygghet och trivsel i vardagen för våra boende vars omsorgskvalitet ytterst garanteras av 7.000 experter på omsorg. Tillsammans med vårt systerföretag Nytida ingår vi i Ambea. www.vardaga.se