Nu tar vi första spadtaget till Villa Vallonen

Nu på onsdag tas första spadtaget till Gävles nya äldreboende Vardaga Villa Vallonen. Det blir ett toppmodernt boende med 54 platser för både dem som har en kropp som börjat strejka och personer med demenssjukdom. Boendet får både permanenta platser och korttidsplatser.

Villa Vallonen byggs i Södertullsområdet i Gävle, i hörnet av Vallongatan-Fleminggatan. Projektledare är HMB Construction och byggherre är Hemsö Fastighets AB. Boendet beräknas stå klart under 2017.

Media är välkomna att få mer information och delta vid första spadtaget till Villa Vallonen:

Tid: Onsdagen den 11 november kl 13.30

Plats: Hörntomten Vallongatan-Fleminggatan, Gävle

Spadtaget kommer att tas gemensamt av Ulla Tansen, affärsområdeschef Vardaga, Jonas Jalkander, regionchef Nord Hemsö samt Staffan Hemström, avdelningsansvarig och projektledare, HMB Construction AB.

För frågor, kontakta:

Vardaga: Ulla Tansen, affärsområdeschef, telefon 0709-59 50 40 eller Cecilia Engelbrecht Strand, regionchef, telefon 0733-77 50 67

Hemsö Fastighets AB: Jonas Jalkander, telefon 070-193 78 23