Välkommen till två spännande möten med mat och musik på Vardaga Silverpark!

Silverpark är ett nybyggt och nyöppnat äldreboende i Täby. Det har en profil med mat, kultur och möjlighet till gemensamma aktiviteter. I huset finns en lounge och bistro där köksmästare Henrik Olsson, rekryterad från Måltidens hus i Grythyttan, ansvarar för alla måltider.

Under november anordnar vi två lite extra trevliga arrangemang för våra boende, dit vi även välkomnar media, närstående och till det senare av dem även intresserad allmänhet:

Torsdag 12 november kl 14.00: Invigningsfest

Program:

14.00 Bubblande välkomstmingel i bistron

14.15 Några ord från Fredrik Gren, VD på Vardaga

14.30 Paul Svensson, kock och matinspiratör klipper bandet och berättar om sitt engagemang kring bra mat för äldre

14.45 Svängig underhållning med vår folkkära artist Lill-Babs

16.00 Matbuffé uppdukad på respektive avdelning

Torsdag 19 november kl 18.00: Provsmaka mat för äldre

Välkommen att provsmaka maten på Silverpark och att se dig omkring på boendet. Samtidigt berättar vår köksmästare Henrik Olsson om god och näringsrik mat för äldre. Måltiderna är höjdpunkter på dagen på äldreboenden och en hög kvalitet på maten är därför extra viktig för att de boende ska trivas och må bra.

Media är hjärtligt välkomna att delta vid båda eller något av arrangemangen.

För frågor, kontakta gärna Silverparks verksamhetschef Ximena Samuelsson, telefon 073-852 96 06 eller Vardaga Platsakut, telefon 0200-81 02 01