Vardaga förvärvar anrikt äldreboende i Upplands Väsby

Vardaga har förvärvat Gästhemmet Edsby slott i Upplands Väsby.

”Det är ett anrikt, välskött och fint äldreboende, som passar väl in Vardaga och som vi är stolta över att få ta över”, säger Cecilia Engelbrecht Strand, regionchef i Vardaga.

Gästhemmet Edsby slott ligger naturskönt i Upplands Väsby och mycket av den gamla charmen från 1872 har bevarats i inredningen. På slottet erbjuds demensboende i huvudbyggnaden och omvårdnadsboende i flygelbyggnaden. Vardaga förvärvar boendet från Kajsa Hjelte, som bedrivit verksamheten på Edsby slott under 16 år.

”Vi är glada och stolta att få överta traditionsrika och högkvalitativa Gästhemmet Edsby slott och fortsätta att driva och utveckla verksamheten där i samma goda anda som Kajsa Hjelte gjort. Med sin långa erfarenhet och goda kunskap om äldreomsorg och har hon byggt upp en fantastisk verksamhet, som vi tar över med ödmjukhet och respekt. Det känns mycket bra att Kajsa valde just oss”, säger Cecilia Engelbrecht Strand.

”Vi ser fram emot att fortsätta samarbetet med medarbetare och kunder. Gästhemmet Edsby slott har en stabil, aktiv och engagerad personalgrupp, där alla bidrar med kunskap, yrkesskicklighet och ett positivt förhållningssätt. Verksamheten har en stark lokal förankring och ett gott samarbete med kommunerna. Det vill vi värna om”, fortsätter Cecilia Engelbrecht Strand.

”Det känns tryggt att lämna över min verksamhet till Vardaga, som jag känner väl till sedan de förvärvade Silverhemmen 2014. Det kommer att innebära nya möjligheter till utveckling och samverkan för våra medarbetare och verksamheten vid boendet”, säger Kajsa Hjelte.

För mer information, kontakta:

Vardaga:Cecilia Engelbrecht Strand, cecilia.engelbrecht-strand@vardaga.se

Edsby Slott: Kajsa Hjelte, kajsa@edsbyslott.se