Vardaga och Hemsö bygger äldreboende i Enköping

Vardaga har tecknat ett avtal med fastighetsbolaget Hemsö om att bygga ett nytt äldreboende i Enköping. Äldreboendet omfattar 54 lägenheter på totalt 4100 kvadratmeter.

Byggnaden uppförs enligt Miljöbyggnad Silver och Vardagas riktlinjer för utformning av äldreboenden. Boendet i Enköping kommer förutom 54 lägenheter även att rymma ett SPA, en anhöriglägenhet och en inspirerande och funktionell utemiljö.

– Vi är mycket nöjda med att ytterligare ett samarbete med Hemsö kommit i mål. Hemsö är en långsiktig fastighetsägare med stor kunskap kring byggnation och drift av äldreboenden säger Fredrik Gren, VD Vardaga.

– Vardaga driver sedan tidigare Rosengården på uppdrag av Enköpings kommun. Vi är tacksamma över våra goda relationer och ser fram emot en fortsatt dialog för att tillsammans utveckla äldreomsorgen i Enköping, säger affärsområdeschef Vardaga Ulla Tansen

Äldreboendet beräknas vara klart hösten 2018

För ytterligare information kontakta:

Anna-Maria Jakobsson
Affärsutvecklare
0733-775119

Vardaga är en av Sveriges största privata aktörerer inom äldreomsorg med över 80 boenden runt om i landet. Vi skapar trygghet och trivsel i vardagen för våra boende vars omsorgskvalitet ytterst garanteras av 7.000 experter på omsorg. Tillsammans med vårt systerföretag Nytida ingår vi i Ambea. www.vardaga.se