Frukostsamtal hos Vårdförbundet om säker vård strax

Frukostsamtal. Hur påverkar yrkesutövarnas arbetsförhållanden vårdens kvalitet och säkerhet? En säker vård är en av vårdens högts prioriterade frågor, men för lite tid har ägnats åt sambanden mellan vårdpersonalens arbetsmiljö och antalet vårdskador. Frukost från 08.00, seminariestart 08.30.

Sineva Ribeiro, ordförande Vårdförbundet

08.00-09.30 Färre vårdskador med en god arbetsmiljö

TCO-parken

Seminariet kommer att lyfta fram färska studier inom området, ge exempel på framgångsrikt arbete där man i klinisk vardag integrerat arbetsmiljö - och patientsäkerhetsarbetet samt bjuda på reflektioner från en initierad panel.

Medverkande: Sineva Ribeiro ordförande Vårdförbundet, Marie Wedin ordförande Läkarförbundet, Göran Stiernstedt SKL, Agneta Jöhnk SKL, Carol Tishelman, KI, Lena Adolfsson, sjukhusdirektör Karlskoga lasarett.

Moderatorer: Göran Henriks & Anette Nilsson, Qulturum.

Sandra Zetterman, pressekreterare, tfn: 08-14 77 30
Cecilia Sandahl, presschef, tfn: 08-14 77 69, 070-687 32 42
cecilia.sandahl@vardforbundet.se
Sineva Ribeiro, förbundsordförande, tfn:

Medlemmar i Vårdförbundet arbetar för en säker vård. Vi är 110 000 sjuksköterskor, barnmorskor, biomedicinska analytiker och röntgensjuksköterskor som utvecklar vården för dig som individ. Från sjukdom och diagnos till hälsa och helhet. www.vardforbundet.se

I Vårdförbundet samlas 114 000 sjuksköterskor, barnmorskor, biomedicinska analytiker och röntgensjuksköterskor. Tillsammans utvecklar vi vården, våra arbetsvillkor och våra professioner. Från sjukdom och diagnos till hälsa och helhet. Pressbilder, debattartiklar och pressmeddelanden hittar du i Pressrummet www.vardforbundet.se