Välkommen till utdelning av Vårdförbundspriset på 250 000 kronor

I samband med Kvalitetsmässan i Göteborg den 20 november delas Vårdförbundspriset i samarbete med Folksam ut till en av Vårdförbundets medlemmar som har gjort framstående insatser för att utveckla svensk vård. Med en prissumma på 250 000 kronor är priset ett av vårdens största.

På Vårdförbundets mingel delas dessutom Vårdförbundets förbättringsstipendium ut.

Press, radio och tv är välkomna!

Tid: Onsdag den 20 november klockan 18.00-19.30
Plats: Svenska Mässan, Göteborg. Lokal Bryggan, plan 2, ovanför huvudentrén

Bland arton kvalificerade sökande har en expertjury valt fyra kandidater som med sina insatser inom personcentrerad vård har möjlighet att vinna 250 000 kronor.

Nominerade till årets Vårdförbundspris är:
• Britt-Marie Banck, sjuksköterska och sektionsledare, självdialysen, Länssjukhuset Ryhov i Jönköping
• Lars-Eric Olsson, sjuksköterska, klinisk lektor, Ortopedkliniken Mölndal
• Annika Park, sjuksköterska, områdeschef Blomstervägens Demenscentrum, Gislaved
• Lena Renman, sjuksköterska, distriktssköterska, Tegs hälsocentral, Umeå

Priset delas ut av Sineva Ribeiro, ordförande Vårdförbundet och Anna-Karin Laurell, VD SalusAnsvar.

Årets tema för Vårdförbundspriset är personcentrerad vård. Läs mer om priserna och de nominerade på www.vardforbundet.se

Sandra Zetterman, pressekreterare Vårdförbundet, tfn: 08-14 77 30, 070-317 67 88, sandra.zetterman@vardforbundet.se
Anna-Karin Laurell, vd SalusAnsvar, tfn: 0709-11 61 50, anna-karin.laurell@salusansvar.se

Medlemmar i Vårdförbundet arbetar för en säker vård. Vi är 110 000 sjuksköterskor, barnmorskor, biomedicinska analytiker och röntgensjuksköterskor som utvecklar vården för dig som individ. Från sjukdom och diagnos till hälsa och helhet. www.vardforbundet.se