PEMA FÖRSTÄRKER MED NY VD

Report this content

Michael Gozzi har utsetts till ny koncernchef för Varennes portföljbolag Pema Sweden som bedriver bemannings- och rekryteringsverksamhet. I samband med detta blir han VD för dotterbolaget Pema People och ytterst ansvarig för all operativ verksamhet i koncernen. Han tillträder som VD den 19 december 2013.

Michael Gozzi kommer senast från rollen som VD för Proffice Industrial & Logistics AB, ett affärsområde inom bemanningskoncernen Proffice, med 3 000 anställda och en omsättning på cirka 1 Mdr.

- Att få ta över som VD och fortsätta utveckla detta framgångsrika tillväxtföretag ser jag som en stor och spännande utmaning. I samband med bolagets fortsatta tillväxt kommer vi förstärka befintlig
organisation med någon eller några strategiska rekryteringar, säger Michael Gozzi.

Medgrundaren och tidigare VD:n Pär Eriksson kommer även i fortsättningen vara verksam i Pema och fokusera på affärsutveckling inom koncernen.

- Vi är glada över att ha rekryterat Michael Gozzi som ny VD. Han har lång erfarenhet av rekryterings- och bemanningsbranschen med särskilt fokus på införsäljning av nya bemanningsuppdrag, säger Pär Eriksson.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Pär Eriksson, VD, Pema People                                                         Tel: 011-13 00 68
Michael Gozzi, Tillträdande Koncernchef, Pema Sweden                      Tel: 0770-220 550

Om Pema Sweden
Pema Sweden bedriver bemannings- och rekryteringsverksamhet inom framförallt verkstad, lager och bygglogistik. Därutöver erbjuder bolaget tjänster inom anläggning, fastighetsservice, omställning och jobbcoachning. Pema Sweden är en auktoriserad bemanningskoncern som grundades 1997 av Pär Eriksson och Magnus Andersson. www.pemapeople.se

Om Varenne

Varenne är ett investmentbolag som investerar i nordiska tillväxtbolag och fastigheter. Affärsidén är att skapa långsiktigt god avkastning till aktieägarna genom att investera i nordiska entreprenörsbolag och vara en aktiv ägare som skapar mervärde genom erfarenheter, kunskap och nätverk.
www.varenne.se

Taggar: