Inför jubileumsåret 2017 - här är Varims nya logotyp!

Report this content

Varim fyller 50 år i år, vilket är en milstolpe för oss.  Och det ska vi naturligtvis fira med buller och bång och en ny logotyp.

Mycket har hänt sedan Varim bildades 1967. Både vi och branschen har utvecklats sedan dess. Det vill vi visa genom att byta till en modernare logga som symboliserar Varim som organisation och vad vi står för.

• Under det gångna året gjorde vi ett stort arbete med att förtydliga vilka vi är och hur vi vill uppfattas. Så utifrån vår nya värdegrund har vi tagit fram den nya logotypen som ska symbolisera vilka vi är på ett bra sätt, berättar Linnéa Ahlén, generalsekreterare i Varim.

• I logotypen kan man se ett V och ett A för vatten och avlopp. Det går även att se ett M för mötesplats och droppar som symboliserar vatten. Logotypen visualiserar ett rör som slutar med en ren vattendroppe och därför går färgjusteringen från en mörk till ljusare färg. De spontana reaktionerna har varit att den är jättesnygg och modern, vilket är roligt, säger Linnéa Ahlén.

På temat ”Resan mot en långsiktig och hållbar vatten- och avloppsförsörjning” kommer vi att fira med en stor aktivitet den 26-27 september på Münchenbryggeriet i Stockholm. Under 1 1/2 dag hittar aktörerna i branschen tillsammans lösningar på våra gemensamma utmaningar genom seminarier och workshop. Vi avslutar första dagen med en festlig jubileumsmiddag.

För ytterligare information, kontakta Linnéa Ahlén, Generalsekreterare, på tel. 08-782 08 03 eller Paul Molin, Ordförande, på tel. 040-691 45 06.

Varim är branschorganisationen för konsulter, entreprenörer och produktleverantörer  inom vattenrening och vattenbehandling. Som branschorganisation tydliggör Varim medlemsföretagens bidrag till att säkerställa en långsiktig och hållbar vatten- och avloppsförsörjning.

Taggar: