Lisbeth Larsson ny kommunikationschef på WWF

Den 1 september börjar Lisbeth Larsson som ny kommunikationschef på Världsnaturfonden WWF. Hon kommer närmast från revisions- och konsultföretaget Grant Thornton, där hon varit informations- och marknadschef sedan 2003. Lisbeth har ingått i ledningsgruppen, där hon även ansvarat för företagets hållbarhetsarbete. Lisbeth Larsson kommer som kommunikationschef att vara del av WWFs ledningsgrupp och leda kommunikationsavdelningen med 12 medarbetare.

Jag är otroligt stolt och glad över att få anta den spännande utmaningen som kommunikationschef på WWF. Vi lever i en tid när det är ytterst angeläget att vi minskar de ekologiska fotavtrycken och ökar den biologiska mångfalden. Jag vill med min erfarenhet inom kommunikations- och ledningsarbete bidra till att få fler att stötta det viktiga arbete som WWF utför, säger Lisbeth Larsson.

För frågor, kontakta:

Lisbeth Larsson, kommunikationschef WWF (fr om 1 sep), mobil 0708-21 71 56,

e-post, lci.larsson@gmail.com

Marie von Zeipel, pressansvarig WWF, 070-629 10 77

Taggar:

Om oss

Världsnaturfonden WWF är med sina närmare fem miljoner supportrar en av världens ledande ideella miljö- och naturvårdsorganisationer. WWF arbetar för att hejda förstörelsen av jordens naturliga livsmiljöer och bygga en framtid där människor lever i harmoni med naturen genom att: - bevara världens biologiska mångfald - verka för att förnybara naturresurser används på ett hållbart sätt - minska föroreningar och ohållbar konsumtion. För mer information: www.wwf.se