Barry’s Bootcamp och Holy Greens etablerar sig i Göteborg

Sensommaren 2018 får Göteborgarna tillgång till två nya koncept, Barry’s Bootcamp och Holy Greens. Båda etableringarna görs på Kyrkogatan i Fredstan.

Barry’s, med rötter i Los Angeles, är ett av världens starkaste varumärken inom träning och bygger på högintensiva träningspass i nattklubbsmiljö. Konceptet går ut på 60-minuters pass med en kombination av intervaller på löpband och styrketräning. Barry’s har sedan många år studios i både New York, Miami, Los Angeles och London. Sommaren 2017 etablerade man sig i Stockholm. Studion i Göteborg blir den andra i Sverige.

Holy Greens vårdar även de relationen till kroppen men då med avstamp i smakrika och hälsosamma sallader. Konceptet bygger på schyssta råvaror från bönder man känner och att salladerna är nyttiga, kreativa, ekologiska och närproducerade. På Holy Greens kan man sitta ned vid långbord och äta sin lunch eller beställa och betala sin mat via en app för att hämta upp sin färdigpackade papperspåse som då hänger på väggen med namnlapp. Holy Greens finns sedan tidigare i Stockholm, Malmö och Helsingborg.

- Fredstan är handelsdestination med ett utbud som är unikt för Göteborg. En mötesplats med skiftande handel, service, kaféer, restauranger, upplevelser och kultur. Här finns redan mycket spännande men vi behöver skapa liv även på tvärgatorna och knyta samman stråken till en helhet. Att Barry’s och Holy Greens etablerar sig på Kyrkogatan är ett steg i helt rätt riktning, säger Kristina Pettersson Post, chef region Göteborg.

Klicka här för att läsa mer om Fredstan.

Kristina Pettersson Post
Chef region Göteborg
Tel: 070–671 54 24
E-post:  kristina.pettersson.post@vasakronan.se