Condeco öppnar två nya caféer hos Vasakronan i Göteborg

Imorgon, den 13 juli, slår Göteborgs välkända cafékedja Condeco upp dörrarna till ett nytt café i shoppinggallerian Nordstan. En dryg månad senare, i slutet av augusti, är det dags för ytterligare ett café i Ströms-fastigheten på Västra Hamngatan 16 i Göteborg.

Condeco startade 2003 och har med sina sex befintliga caféer blivit en självklar och uppskattad mötesplats bland göteborgarna. Condeco är latin och betyder ”att mötas”.

Med långa öppettider, 400 kvadratmeter och omkring 160 sittplatser blir caféet i Nordstan Condeco- familjens flaggskepp och ett välkommet tillskott till gallerian.

- Nordstan ska vara en handelsdestination som erbjuder högklassig shopping, men det måste också finnas möjlighet till en stunds avkoppling och plats för möten. Condeco har ett starkt koncept som möter Nordstans målgrupp på ett bra sätt, och caféet kommer bli en av de platser där besökare kan koppla av en stund, säger Kristina Pettersson Post, regionchef på Vasakronan i Göteborg.

Caféet på Västra Hamngatan 16 öppnar i slutet av augusti och kommer med sina 360 kvadratmeter att rymma cirka 170 sittplatser.

Kristina Pettersson-Post
Regionchef Göteborg
Mobil: 070 – 671 54 24
E-post: kristina.pettersson.post@vasakronan.se